همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های آلمانی در علوم انسانی و اجتماعی

۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۱۷۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۲۲۰
دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه به همراه هیاتی از روسای دانشگاه های سطح یک کشور به منظور بررسی راه های همکاری مشترک علمی و دانشگاهی و به دعوت چند دانشگاه آلمانی به این کشور سفر کردند.
همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های آلمانی در علوم انسانی و اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به دنبال میزبانی نخستین گردهمایی روسای دانشگاه های ایران و آلمان برای همکاری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سوی دانشگاه علامه طباطبائی در تیرماه ۱۳۹۶، مجمع روسای دانشگاه های آلمان در مهرماه ۱۳۹۷ میزبانی دومین دور گفتگوهای علمی میان روسای دانشگاه های دو کشور را بر عهده گرفت. این گردهمایی که از سوی سه دانشگاه آلمانی میزبانی شد، زمینه بازدید جمعی از روسای دانشگاه های ایرانی از دانشگاه های آلمانی و گفتگو و تبادل نظر در زمینه راه های گسترش همکاری های علمی میان دو کشور را فراهم آورد.

در این سفر که در هفته پایانی مهرماه سال جاری و با شرکت رئیس دانشگاه سطح یک کشور و به هزینه مجمع روسای دانشگاه های آلمان برگزار شد، طرفین در خصوص بررسی زمینه های همکاری های مشترک دوجانبه دیدارها و گفتگوهایی را داشتند. دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در بازدید از سه دانشگاه صنعتی دارمشتات، دانشگاه کاربردی فولدا و دانشگاه جامع ماربورگ، ملاقات های سودمندی با رؤسا و مدیران این دانشگاه ها داشت. 

در طی این دیدارها مذاکراتی برای راه اندازی دوره های مشترک با دانشگاه فولدا در سطح کارشناسی ارشد و در رشته مطالعات خاورمیانه و اقتصاد سیاسی خاورمیانه و نیز با دانشگاه ماربورگ در زمینه های رشته مددکاری اجتماعی و مطالعات اروپا، علوم تربیتی و نیز علوم اجتماعی انجام شد. در جریان این سفر، دانشگاه های دوسلدورف و هومبولت برلین نیز برای همکاری در برگزاری رشته های مشترک کارگاه های آموزشی و نیز بازدیدها و سمینارهای مشترک اعلام آمادگی نمودند.

همچنین دانشگاه های ماربورگ و دوسلدورف و هومبولت که دارای دپارتمان های زبان فارسی هستند در جریان این سفر، برای اعزام دانشجو به مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه علامه طباطبائی «آزفا»  اعلام آمادگی و ابراز تمایل نمودند.


نظر شما :