کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی» برگزار شد

۰۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۲۹۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۸۶۳
کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی» با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی» برگزار شد

کارگاه بینالمللی «عصر نوین فناوریهای کوانتومی»، با تدریس پروفسور عفیف صدیقی متخصص فیزیک مزوسکوپیک از دانشگاه معمارسنان ترکیه و با همکاری دکتر حامد صابری محقق فناوری کوانتومی از دانشگاه پالاسکی جمهوری چک، 23 و ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در این کارگاه که اعضای هیئت علمی، کتابداران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند،  در بخش نخست به بررسی تفاوتهای اطلاعات ودانش، چگونگی تولید دانش جدید بدون پردازش اطلاعات، روشهای انتقال اطلاعات و سیر تحول وسایل ارتباطی بشر از جامعه ابتدایی پرداخته شد و با ورود به بحث کوانتوم، دو مبحث فیزیک کلاسیک و فیزیک کوانتوم مورد قیاس واقع شدند. ارتباط بین فیزیک و هنر از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه دو روزه بود.

اساتید مدرس در این کارگاه ضمن بیان مباحث و نکات علمی به پرسش‌های مطرح از سوی حاضران در کارگاه نیز پاسخ دادند. همچنین در حاشیه برگزاری کارگاه یادشده، نشستهای تخصصی متعددی با حضور پروفسور عفیف، دکتر حامد صابری، اعضای گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه، و رئیس و کارشناسان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد که مورد استقبال مراجعان و علاقمندان قرار گرفت.


نظر شما :