سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی؛ علم دستوری نیست اما سیاست پذیر است

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۶۸۴۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۸۶۳
دکتر معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اینکه می‌گوییم به دنبال تحول در علوم انسانی هستیم به این دلیل است که در جامعه منزلت، ارزش گذاری و جایگاه مناسبی با شان این علم وجود ندارد.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی؛ علم دستوری نیست اما سیاست پذیر است

به گزارش روابط عمومی، طی احکامی جداگانه از سوی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی مدیران جدید پژوهشکده تحول علوم انسانی، مرکز چاپ و انتشارات و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شدند.
مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید پژوهشکده تحول علوم انسانی، مرکز چاپ و انتشارات و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه و جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد.
در این مراسم، با قدردانی از زحمات دکتر محمدعلی اسلامی، مدیر پیشین پژوهشکده تحول علوم انسانی، دکتر ابوالقاسم فاتحی به عنوان مشاور سرپرست دانشگاه و مدیر جدید این پژوهشکده معرفی شد. همچنین با تشکر از تلاش های دکتر میرسعید موسوی رضوی، مدیر پیشین مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، دکتر محمد شرفی به عنوان مدیر جدید این مرکز منصوب و در ادامه از خدمات دکتر حجت الله الماسی، مدیر پیشین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه سپاسگزاری و دکتر فرشته آزادی پرند به عنوان مدیر جدید این مرکز معرفی شد.
دکتر معتمدی در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های مدیران پیشین و قبول مسئولیت مدیران جدید، گفت: یکی از محوری ترین فعالیت های دانشگاه‌، تحول در علوم انسانی است. این مسئله یک مطالبه ملی است و از ما به عنوان دانشگاه علوم انسانی انتظار می رود که در این موضوع اقدام کنیم. البته همه استادان، دانشجویان و مجموعه دانشگاه نیز این مطالبه را دارند.
وی با بیان اینکه علم یک سرمایه است و هر که صاحب آن شود عالم و استاد می‌شود، افزود: علم دستوری نیست اما سیاست پذیر است و می توان متناسب با سیاست به علم جهت داد. بنابراین اینکه می‌گوییم به دنبال تحول در علوم انسانی هستیم به این دلیل است که در جامعه منزلت، ارزش گذاری و جایگاه مناسبی با شان این علم وجود ندارد. نقشی که امروز علوم انسانی باید در تحولات جامعه در حوزه های توسعه، مدیریت و ... داشته باشد نقشی بی همتا است. چرا مفاهیم علوم انسانی در همه علوم ساری و جاری هستند و اثربخشی علوم انسانی را می‌توانیم در علوم مختلف نشان دهیم.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: تحول در علوم انسانی برای دانشگاه مسئله ای بسیار جدی است و ما دنبال این هستیم که آن را به نتیجه برسانیم. در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، راه را متوجه شویم و اولویت را تشخیص دهیم. به کمک همه استادان در حوزه فعالیت خود نیاز داریم تا این امر به خوبی محقق شود. همچنین امیدوارم با حضور افرادی که مسئولیت های جدید را می پذیرند بتوانیم کاستی های حوزه های مختلف را جبران کنیم و از ظرفیت های آن ها به نفع دانشگاه و در جهت تحقق برنامه ها استفاده کنیم.
در ادامه مراسم دکتر فاتحی با بیان اینکه پژوهشکده قالب و تحول در علوم انسانی قالب دهنده است، افزود: علوم انسانی یک دانش تحقیقی و نهادی است و تحول در علوم انسانی با تامل در زیست‌بوم فرهنگ اسلامی- ایرانی و نیازهای جامعه به دست می آید. این مسیر علمی و کاری کاری علمی تحول در علوم انسانی است.
وی گفت: باید بتوانیم تمام رشته های هم جهت با تحول در علوم انسانی را متناسب با شاخص های روزآمدی، کارآمدی، اسلامی سازی و بومی سازی از سطح جامعه به استادان عرضه کنیم و با کمک آنها به این تحول کمک کنیم.
در ادامه مراسم دکتر شرفی بیان کرد: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه دارای قابلیت ها، ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه و پشتیبان تولیدات و آثار علمی دانشگاه است که نتیجه زحمات و تلاش‌ها در سطوح مختلف در این مرکز به مرحله بهره برداری می رسد و به جامعه علمی کشور عرضه می شود.
وی گفت: امیدوارم با استفاده مطلوب از همه ظرفیت ها و پتانسیل های مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه کرد، بتوانیم با همکاری همه دانشگاهیان، در مسیر تعالی و توسعه دانشگاه گام برداریم و برگ زرینی بر اوراق افتخارات این دانشگاه بیافزاییم.
دکتر پرند در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به مهم دانستن توجه به جنبه عملی کارها و فعالیت ها، بیان کرد: دانشجویان، استادان و کارکنان غیر هیات علمی، مشتریان مرکز فناوری دانشگاه هستند. همچنین خدمات این مرکز به دو دسته ساده و پیشرفته تقسیم می‌شود که باید این خدمات را در بهترین حالت به مشتریان ارائه کرد. امیدواریم بتوانیم بیشترین میزان خدمات را با کمترین هزینه ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: هدف مرکز فناوری این است خدماتی که در دانشگاه داده می‌شود یکپارچه باشد. باید از ارائه خدمات جزیره‌ای جلوگیری شود چرا که خدمات جزیره‌ای هم هزینه‌بر است و هم کار تخصصی بر روی آن انجام نشده است. باید از دوباره کاری و هزینه تراشی خودداری شود.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با ضروری دانستن اموزش در حوزه فناوری، گفت: کارکنان دانشگاه از طریق آموزش می توانند با بسیاری از نرم افزار آشنا و از آنها برای بهبود کار استفاده کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بتواند ضمن جدی گرفتن آموزش، خدمات پایه ای و پیشرفته مناسبی به مشتریان این مرکز ارائه کند. همچنین از تصمیم گیری های جزیره‌ای و بدون نظر کارشناسی جلوگیری کند.
در ادامه مدیران پیشین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر پژوهشگاه و مدیر مرکز چاپ وانتشارات دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مراکز برای مدیران جدید آرزوی موفقیت در عرصه خدمت رسانی کردند.
در پایان مراسم با قدردانی از خدمات و تلاش های دکتر الماسی، دکتر موسوی رضوی و دکتر محمدعلی اسلامی، احکام مدیران جدید ابلاغ شد.

 


نظر شما :