انتشار کتاب مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه اتونوما مادرید

۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۳۹۱ آموزش و پژوهش فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۲۵۳۲
کتاب «دوستی قدیمی: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی میان ایران و جهان اسپانیایی زبان» با همکاری استادان دانشگاه علامه طباطبائی و اتونومای توسط انتشارات Silex در مادرید چاپ و منتشر شد.
انتشار کتاب مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه اتونوما مادرید

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پس از چندین سال همکاری و گفتگوی علمی، این کتاب توسط فرناندو کاماچو پادیلا و فرناندو اسکریببانو مارتین، دو عضو دانشگاه اتونوما مادرید (UAM) ویرایش شده و حاصل پژوهش‌های انجام شده توسط پژوهشگران چندین کشور و به ویژه همکاری نزدیک و میان دانشگاه اتونوما مادرید و دانشگاه علامه طباطبائی است.

لازم به ذکر است زمینه چاپ این کتاب به برگزاری کنفرانسی در تهران در سال 2017 در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و با مشارکت گروه زبان و ادبیات اسپانیایی، به دبیری دکتر نجمه شبیری و سپس در کنفرانسی که در پی آن در مادرید در سال 2018 برگزار شد، باز می گردد، مقالات این کتاب گردآوری و ویرایش شده از این دو همایش است که به چاپ رسید. این کتاب در ۵۱۸ صفحه و با ۱۸ مقاله از نویسندگانی از آرژانتین، کاستاریکا، آمریکا، ایران، اسپانیا و ایتالیا است.

بنا بر گزارش ایسنا و هیسپانیکTV، در تاریخ 11 نوامبر، ویراستاران کتاب مورد بزرگداشت جناب آقای حسن قشقاوی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در مادرید، قرار گرفتند و یک نسخه از اثر به ایشان تقدیم شد. بنا بر گزارش هیسپانیکTVدو روز بعد در تاریخ 13 نوامبر، سفیر ایران در دیدار با رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا، Maritxell Batet، ، با ارائه یک نسخه از مجلد، به ایشان ادای احترام نموده و بر روابط تاریخس دوستانه میان ایران و اسپانیا تاکید کردند.

جزئیات کتاب در لینک زیر موجود است:

https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=778156

 

 


نظر شما :