واکاوی انتقادی استقلال دانشگاه شاخص ها و چالش ها

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۴۳ کد : ۲۰۸۰۳ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۳۴۱
کتاب واکاوی انتقادی «استقلال دانشگاه» شاخص ها و چالش ها، نوشته ابراهیم خلیلی لاریمی، علی خورسندی طاسکوه، سعید غیاثی ندوشن به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است.
واکاوی انتقادی استقلال دانشگاه شاخص ها و چالش ها

دانشگاه به مثابه یک نهاد، ایده ها و ارزش های اصیلی را نمایندگی می کند. استقلال دانشگاهی یکی از ارزش های بنیادین دانشگاه معاصر است. نبود یا کمبود استقلال دانشگاهی منجر به تهی شدگی آموزش عالی از ایده دانشگاه می شود. استقلال دانشگاهی یعنی دانشگاهیان، سیاست ها و تصمیمات سازمانی، علمی، مالی و استخدامی مربوط به آموزش عالی را در درون دانشگاه اتخاذ می کنند. این اثر علمی با استفاده از تحلیل گفتمان انتقادی، مجموعه کاملی از مفاهیم، ابعاد، شاخص ها، روندها، نظریه ها و چالش های استقلال دانشگاهی را در کشورهای اروپایی و ایران بررسی و نقد کرده است.
کتاب واکاوی انتقادی «استقلال دانشگاه» شاخص ها و چالش ها در 13 فصل با عنوان های «چیستی و ماهیت دانشگاه»، «مفاهیم استقلال دانشگاهی»، «ابعاد استقلال دانشگاهی»، «دلایل عقلانی و مشخصه های ایدئولوژیک استقلال دانشگاهی»، «شاخص های استقلال دانشگاهی»، «استقلال دانشگاهی در اروپا»، «استقلال دانشگاهی در ایران»، «ذی نفعان بیرونی و اعمال قدرت بر استقلال دانشگاهی»، «چالش های استقلال دانشگاهی در اروپا»، «چالش های استقلال دانشگاهی در ایران»، «دولت و استقلال دانشگاهی در ایران»، «تحلیل موقعیت استقلال دانشگاهی در ایران» و «تحلیل انتقادی استقلال دانشگاهی در ایران» و بخش پیشنهادهای سیاستی  به خوانندگان ارائه شده است.

موضوعات: روانشناسی و علوم تربیتی
نویسندگان: ابراهیم خلیلی لاریمی، علی خورسندی طاسکوه، سعید غیاثی ندوشن
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 309
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1401
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_804.html مراجعه کنید.
 

کلید واژه ها: معرفی کتاب علی خورسندی طاسکوه سعید غیاثی ندوشن ابراهیم خلیلی لاریمی انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی استقلال دانشگاه واکاوی انتقادی


نظر شما :