قابلیت اطمینان؛ نظریه و کاربرد

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۰۵۵۰ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۴۴۷
کتاب «قابلیت اطمینان؛ نظریه و کاربرد» نوشته مقصود امیری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است.
قابلیت اطمینان؛ نظریه و کاربرد

قابلیت اطمینان یا احتمال عملکرد مطلوب در شرایط عملیاتی مشخص، یکی از مهم ترین ابعاد کیفیت محصولات و سیستم های عملیاتی و تولیدی شناخته می شود؛ بنابراین توجه هر چه بیشتر به این علم به خصوص برای سازمان ها و کسب و کارهایی که به دنبال کسب قدرت پذیری بالا در بازار جهانی هستند، اهمیت ویژه ای دارد.
در فصل های مختلف این کتاب تلاش شده است تا به منظور از میان بردن خلا موجود در منابع فارسی این رشته، روش های نوین علم قابلیت اطمینان و پایایی سیستم ها در قالب یک متن جامع به همراه نمونه ها و تمرینات متعدد بررسی و تحلیل شود. «مفاهیم قابلیت اطمینان»، «مبانی آماری نظریه قابلیت اطمینان»، «ارزیابی قابلیت اطینان سیستم ها»، «ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های پیچیده»، «مروری زنجیره های مارکوف و کاربرد آن ها در قابلیت اطمینان»، «طراحی سیستم های پایایی»، «بررسی قابلیت اطمینان از طریق شبیه سازی» و «قابلیت اطمینان سیستم های چندوضعیتی با استفاده از تابع مولد سراسری» هشت فصل این کتاب کاربردی را تشکیل می دهند.

موضوعات: علوم ریاضی و رایانه
نویسنده: مقصود امیری
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 427
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1401
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_771.html مراجعه کنید.  
 

کلید واژه ها: قابلیت قابلیت اطمینان اطمینان سیستم کتاب فصل بررسی


نظر شما :