استراتژی بازرگانی بینالملل

نیروهای جهانیسازی در حال تغییر چشمانداز رقابت در بسیاری از صنایع هستند و این مسئله باعث شده است تا شرکتها با فرصتهای جدیدتری روبهرو شوند و بهطور همزمان با تهدیدهای رقابتی متعددی دست و پنجه نرم کنند. از این رو در دنیای امروز برای بسیاری از کسبوکارها ورود به عرصه بینالمللی و فعالیتهای جهانی به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی محسوب میشود و از آنجا که شرکتها تحت فشارها و الزامات بسیاری برای جهانیسازی قرار دارند؛ بنابراین برای مدیران کسبوکارها آگاهی از کسب مزیت رقابتی از طریق استراتژیهای بینالمللی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
هنگامی که یک شرکت تصمیم میگیرد وارد بازارهای خارجی شود یا نگرش و سبک فعالیتهای جهانی خود را تغییر دهد، برای مثال، با حرکت از وضعیت بینالمللی به موقعیت چندملیتی یا جهانی باید مدل کسبوکار خود را متحول کرده و تاثیر چنین تغییر استراتژیک جهانی را بر روی هر مؤلفه از مدل کسبوکارش در نظر بگیرد.
بنابراین مؤلفان این کتاب با استفاده از منابع بهروز داخلی و خارجی تلاش کردهاند تا محتوای غنی و کاربردی را بر مبنای پژوهشها و تجربیات شرکتهای بینالمللی در هشت فصل ارائه نمایند تا در ارتباط با چالشهایی که پیش روی کسب و کارها در راستای گسترش فعالیتهای بینالمللیشان وجود دارد راهکارهایی پیشنهاد کنند.
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 466
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1404
علاقهمندان میتوانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_903.html مراجعه کنند.
نظر شما :