اقتصادسنجی؛ رهیافتی کاربردی با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۶۰۴۷ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۳۳
کتاب «اقتصاد سنجی؛ رهیافتی کاربردی با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون» نوشته دکتر مصطفی سرگلزایی و دکتر امیر تکلو به کوشش مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی منتشر شد.
اقتصادسنجی؛ رهیافتی کاربردی با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون

اقتصادسنجی به عنوان شاخه‌ای از علم اقتصاد در بسیاری از مطالعات تجربی برای انجام اموری همچون پیش‌بینی و کمک به سیاست‌گذاری به کار گرفته می‌شود. از ویژگی‌های بارز این شاخه از علم اقتصاد، تحولات سریع و شگرف آن در طول زمان به ویژه طی دهه‌های گذشته می‌باشد. 
اهمیت این موضوع زمانی دو چندان می‌شود که در برخی موارد روش‌ها و شیوه‌های جدید، روش‌های قبلی را اصلاح، تکمیل و با نقص می‌کند و از این رو عدم آشنایی با ابزارهای جدید این حوزه می‌تواند به تحلیل‌های گمراه‌کننده منتج شود. از طرف دیگر پایتون با توجه به ویژگی‌های گسترده آن در بسیاری از حوزه‌ها پر کاربرد شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این زبان برنامه‌نویسی باعث می‌شود تا از سویی یادگیری آن برای افراد تازه‌کاری که تجربه اندکی در برنامه‌نویسی دارند، ساده و هیجان‌انگیز باشد و از سوی دیگر قابلیت کاربردی فراوان برای حل مسائل پیچیده و متنوع فراهم شود.
در کتاب حاضر بر آن هستیم که بتوانیم علاوه بر بیان مباحث اقتصادسنجی، چگونگی کاربرد اقتصادسنجی از طریق زبان برنامه‌نویسی پایتون را مطرح کنیم.

نویسندگان: دکتر مصطفی سرگلزایی، دکتر امیر تکلو
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 519
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_854.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب اقتصادسنجی امیر تکلو مصطفی سرگلزایی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه


نظر شما :