«تحلیل داده- ستانده شالوده‌ها و بسط‌ها (دوره دوجلدی)»

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۴۹۸۰ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۳۰۳
کتاب «تحلیل داده- ستانده شالوده‌ها و بسط‌ها (دوره دوجلدی)» نوشته پیتر دی. بلیر و رونالد ای. میلر و ترجمه دکتر علی اصغر بانویی و دکتر پریسا مهاجر، به کوشش مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«تحلیل داده- ستانده شالوده‌ها و بسط‌ها (دوره دوجلدی)»

بعد از جنگ جهانی دوم، جهان شاهد هفت پدیده در عرصه اقتصاد بوده است: توسعه اقتصادی، برنامه‌ریزی اقتصادی، اقتصاد منطقه‌ای، آمارهای نظام‌مند ملی و منطقه‌ای، دیدگاه‌های رشدمحور و انسان‌محور، توسعه پایدار و سپس ردپای بوم‌شناختی و اخیرا نیز ظهور نظریه‌های جدید تجارت بین‌الملل به شکل «تجارت در مراحل» در مقابل نظریه‌های سنتی «تجارت در کالاها».
واکاوی هر یک از پدیده‌ها مستلزم پایه های آماری منسجم و یکپارچه به شکل نظام آماری حسابداری بخشی دارد. در مقایسه با سایر الگوهای متعارف اقتصادی، اقتصاد داده- ستانده به مثابه تیغ دولبه عمل می‌کند. از یک سو به لحاظ تاریخی درصدد تبیین نظریه‌های اقتصادی، اجتماعی، انرژی، محیط زیست، اقتصاد سوانح و تجارت بین‌الملل بوده است و از سوی دیگر، یک نظام حسابداری بخشی انعطاف‌پذیر است.
کتاب حاضر، جامع‌ترین کتاب درسی تحلیل‌های داده- ستانده است و در آن، علاوه بر توجه به مبانی نظری، مثال‌های فرضی عددی را در کنار پایه‌های آماری واقعی برخی کشورها به صورت عملی، محاسبه و تحلیل می‌کند.

ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 642
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب (جلد اول) به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_839.html مراجعه کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب (جلد دوم) به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_840.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه تحلیل داده- ستانده پریسا مهاجری علی‌اصغر بانوئی


نظر شما :