«فلسفه و روش‌های علوم سیاسی»

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۳:۳۲ کد : ۲۴۹۳۴ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۴۷۲
کتاب «فلسفه و روش‌های علوم سیاسی» نوشته دکتر کیث دودینگ و ترجمه دکتر علی عابدی ربانی، به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«فلسفه و روش‌های علوم سیاسی»



کتاب فلسفه و روش‏‌های علوم سیاسی اثر کیث دودینگ، استاد دانشگاه ملی استرالیا، با هدف تجمیع دو رویکرد فلسفی و تجربی در حوزه روش‏‌شناسی به نگارش در آمده است. نویسنده سعی کرده است به مباحث عمیق و انتزاعی فلسفی جنبه کاربردی بخشد. 
وی تلاش کرده است از دوگانه خامی فلسفی/غیرکاربردی بودن فلسفی فراتر رود. به نظر وی، مشکل فیلسوفان علوم اجتماعی این است که در مباحث انتزاعی باقی می‏‌مانند و آشنا به تکنیک‌‏های پژوهشی نیستند. پژوهشگران تجربی نیز فاقد عمق فلسفی هستند و به راحتی اسیر ساده‌‏اندیشی و تعمیم‌‏ورزی می‌شوند. دودینگ در این کتاب سعی کرده است این دو رویکرد را با هم تلفیق کند. 
کتاب حاضر هرچند تکنیک یا روش پژوهشی واحدی را آموزش نمی‏‌دهد اما با فراهم ساختن چشم‌اندازی وسیع، بیان نظرات فلسفی و دستاوردهای جدید، می‌تواند در تعمیق دانش فلسفی تکنیکی مرتبط با روش تحقیق بسیار کارآمد باشد. 
کتاب فلسفه و روش‏‌های علوم سیاسی، بر خلاف عنوان خود، محدود به پژوهشگران علوم سیاسی نیست و می‌‏تواند برای تمامی علاقه‏‌مندان علوم انسانی و اجتماعی مفید باشد.

نویسنده: دکتر کیث دودینگ
مترجم: دکتر علی عابدی ربانی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 456
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_837.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب فلسفه و روش های علوم سیاسی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه معاونت پژوهشی علی عابدی ربانی


نظر شما :