نگارش فرانسه برای سطح پایه (Pratique De L’écriture Élémentaire France –Persian)

۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۴۳۲۴ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۳۶۷
کتاب «نگارش فرانسه برای سطح پایه» نوشته صدیقه شرکت‌مقدم به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
نگارش فرانسه برای سطح پایه (Pratique De L’écriture Élémentaire France –Persian)

نگارش فرانسه برای سطح پایه کتابی تمرین‌محور است که بر پایه تعامل گروهی میان دانشجویان در کلاس در قالب 16 درس موضوعی در نظر گرفته شده است. بدین صورت که هر درس بر اساس موضوع مشخصی براساس چارچوب CECR چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌ها و با تکیه بر موقعیت‌های واقعی که اغلب مورد‌ نیاز دانشجویان است، طراحی شده است.
در آغاز هر درس، متنی متناسب با موضوع اصلی به همراه سؤالاتی با محوریت اصول نگارش پایه و نکات کلیدی آن قرار داده شده است. در‌واقع، نگارشِ قالب و نوع مشخصی از متن مد‌نظر گرفته شده است که در ابتدای هر درس با عنوان آن درس معرفی می‌شود. سپس نکات دستوری و ساختاری هر درس به صورت جدول در اختیار دانشجو قرار گرفته است.
در این کتاب، با طرح سؤالات گرامری و با تکیه بر ساختار نحوی، واژه‌سازی، جمله‌سازی، روابط واژگانی، تعیین یا تشخیص نوع جمله و دستور زبان، نگارش دانشجو تقویت می‌شود. «کارگاه نگارش» در پایان هر درس هدف اصلی آن درس را تشکیل می‌دهد و تمامی فعالیت‌ و تمرین‌های هر درس در راستای آن «موضوع نگارش» طراحی شده‌اند، به‌طوری‌که در هر تمرین قسمت کوچکی از آن به انجام می‌رسد.
به بیانی دیگر، در هر درس هدف به اهداف کوچک‌تری تقسیم شده و در قالب هر فعالیت یکی از این اهداف کوچک‌تر مد‌نظر قرار گرفته است. مزیت اصلی این نوع آموزش این است که دانشجو در فرایندی گام‌به‌گام هریک از فعالیت‌های ارائه شده در درس را با تکیه بر کار گروهی و تعامل پیوسته با دیگر دانشجویان به انجام می‌رساند تا در نهایت آن متن موردنظر نگاشته شود.

نویسنده: صدیقه شرکت‌مقدم
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 190
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_832.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب صدیقه شرکت مقدم نگارش فرانسه بریا سطح یک معاونت پژوهشی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه


نظر شما :