«تربیت بدنی عمومی»

۲۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۵ کد : ۲۴۲۷۷ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۶۶۴
کتاب «تربیت بدنی عمومی» نوشته جواد شهلائی باقری، حبیب هنری و فرزاد غفوری به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«تربیت بدنی عمومی»

تربیت بدنی و علوم ورزشی یک دانش میان‌رشته‌ای است که به صورت نظری و عملی با زندگی مردم آمیخته شده است. بهترین حلقه ارتباطی دانشجویان با دنیای ورزش، دروس عمومی تربیت بدنی و ورزش است. انتظار می‌رود دروس عملی تربیت بدنی که معمولا در دوره کارشناسی به دانشجویان ارائه می شود، این آگاهی را ایجاد و شرکت در فعالیت‌های بدنی را در آن‌ها نهادینه کند. 
اثر حاضر با توجه به پیشینه علمی و اجرایی نویسندگان در حوزه علوم ورزشی و تربیت بدنی عمومی در دانشگاه علامه‌طباطبائی تالیف شده و در 11 فصل با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی نظری و فلسفی و همچنین چگونکی شرکت در فعالیت های بدنی و یادگیری مهارت های ورزشی طراحی شده است.
به این منظور در ابتدا به بررسی مفاهیم تربیت بدنی و ورزش و در ادامه به شناخت اوقات فراغت و ورزش، رفتار فردی و اجتماعی در محیط ورزش، ایمنی و بهداشت در ورزش، اصول حفظ و نگهداری سلامت و تناسب بدن و کنترل وزن، ورزش برای افراد مختلف، وضعیت بدنی مطلوب، ناهنجاری‌های وضعیتی بدن و حرکات اصلاحی، ورزش و درمان بیماری‌ها، اصول خودآزمایی جسمی و حرکتی، روش‌های صحیح انجام حرکت در فعالیت‌های روزمره و آمادگی برای تغییر پرداخته است.

ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 288
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_829.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه جبیب هنری جواد شهلائی باقری فرزاد غفوری تربیت بدنی عمومی تربیت بدنی ورزش


نظر شما :