«مبانی حکمرانی نظریه‌ها و کاربردها»

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۴۱۵۴ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۱۲۶۰
کتاب «مبانی حکمرانی نظریه‌ها و کاربردها» نوشته مهدی الوانی و لیلا شمس به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
«مبانی حکمرانی نظریه‌ها و کاربردها»

حکمرانی به عنوان مفهومی جدید در ادبیات مدیریت دولتی سابقه‌ای چندان بلندمدت ندارد و عالمان این رشته، آن را به گونه‌های مختلف تعریف و تبیین کرده‌‎اند؛ از این‎رو می‎‌توان حکمرانی را همچون منشوری دید که جلوه‌های مختلفی از یک ماهیت واحد دارد و در جوامع و حوزه‌های مختلف بر حسب ویژگی‌های خاص آن شرایط حالت نسبی پیدا می‌‎کند و باید آن را همچنان که در این کتاب آمده به صورت الماس حکمرانی در نظر آوریم. همچنین برنامه‌ریزی و اجرای مدل‎‌های مختلف حکمرانی مستلزم تمهیدات و ابزارهای خاصی است که بایستی مدنظر خط مشی گذاران و مدیران عالی قرار گیرد.
در کتاب پیش رو از دیدگاه‌های مختلف مجموعه‌ای کامل فراهم آمده تا برای مخاطب تصویر نسبتا جامعی از حکمرانی ترسیم شود و خواننده دریابد که حکمرانی مترادف حکومت نیست بلکه به معنای تغییر در معنای حکومت است که به فرایندهای جدیدی از اعمال حاکمیت یا تغییر شرایطی که توسط قانون تعیین شده یا روش‌های نوینی که جامعه با آن اداره می‌شود اطلاق می‌شود.
«مبانی و مفاهیم حکمرانی»، «سیر تحول و پیشینه حکمرانی»، « مفاهیم و تمهیدات اجرایی حکمرانی»، «انواع مدل‌های حکمرانی» و «چالش‌ها و نگاهی به آینده حکمرانی» 5 فصل کتاب مبانی حکمرانی است.

موضوع: مدیریت و حسابداری
نویسندگان: مهدی الوانی، لیلا شمس
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 384
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_825.html مراجعه کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب مبانی حکمرانی نظریه ها و کاربردها لیلا شمس مهدی الوانی


نظر شما :