«کودکان، جوانان و شهر»

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۱ کد : ۲۳۱۴۰ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۵۳۴
کتاب «کودکان، جوانان و شهر» نوشته کاترین هورشلمن لورین ون بلرک، ترجمه دکتر سمیه شالچی به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسیده است.
«کودکان، جوانان و شهر»

بیش از نیمی از جمعیت جهان و حدود 80 درصد از جمعیت کشورهای غربی در شهرها زندگی می‌کنند. این نوشته تصویری واضح از کودکان و نوجوانان در شهر، نحوه درک شهر توسط آن‌ها و نحوه مناسب سازی محیط از طریق اقدامات اجتماعی خود آن‌ها ارائه می‌دهد. این کتاب با توجه به علل و اشکال نابرابری‌های اجتماعی نظیر طبقه، جنسیت، قومیت، توانایی و موقعیت جغرافیایی، درباره مسائل خاصی مانند فقر، بی خانمانی و کار بحث می کند. این کتاب در 7 فصل تدوین شده است که هر فصل نمونه‌هایی از شمال و جنوب جهانی ارائه می‌دهد. 
همچنین کتاب تلاش می‌کند «تضادهای تجربایت بزرگ شدن در شهر»، «بحث درباره اینکه چگونه نابرابری‌های اجتماعی، همراه با تصورات اجتماعی از دوران کودکی و جوانی، تجربیات بزرگ شدن در شهرها را برای جوانان مختلف شکل می دهد»، «بررسی اینکه چگونه جوانان، از طریق کردارهای اجتماعی و فرهنگی شهر را مناسب خود می کنند» و «در نظر گرفتن جنبش‌های معاصر در جهت نقش کودکان و جوانان در فرایندهای برنامه‌ریزی شهری» را بررسی می‌کند.


نویسندگان: کاترین هورشلمن لورین ون بلرک
مترجم: سمیه شالچی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 256
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_816.html مراجعه کنید.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب سمیه شالچی


نظر شما :