«آرا و نظریات مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری (جلد هفتم)»

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۲۹۷۱ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۱۸۶۶
کتاب «آرا و نظریات مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری (جلد هفتم)» ترجمه دکتر محمدرضا ضیائی بیگدلی و همکاران، به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسیده است.
«آرا و نظریات مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری (جلد هفتم)»

توسعه و تحول حقوق بین‌الملل عمدتا مرهون رویه قضایی بین‌الملل است. در شکل‌گیری رویه قضایی بین‌المللی، آرا و نظریات دیوان بین‌المللی دادگستری، نقش اساسی دارند. دیوان از ابتدای شروع به کار خود (1948) تا به امروز، آرا ترافعی و نظریات مشورتی متعددی صادر کرده و در آن‌ها به اکثر مسائل و موضوعات حقوق بین‎الملل پرداخته است که این خود می‎تواند گنجینه ارزشمندی برای دانش‌پژوهان حقوق بین‎الملل باشد. در ادبیات حقوقی بین‎المللی به زبان فارسی کمتر به این مهم توجه شده و از این بابت جامعه حقوقی کشور ما با خلا حقوقی مواجه است. این امر موجب شد تا کتاب حاضر با هدف رفع بخشی از این خلا در دستور کار مترجمان قرار گیرد.
این مجموعه از روی نسخه «Summaries» آن که توط دفتر دیوان و به طور دقیق و عالمانه تهیه شده، ترجمه گردیده است تا اولا حجم مجموعه زیاد نشود و ثانیا به فهم مطالب اساسی مندرج در آن سرعت بخشیده شود. البته برخی از آرا به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که داشتند از روی نسخه «Full Texts» ترجمه شده‌اند.

موضوع: حقوق بین‌الملل
مترجمان: دکتر محمدرضا ضیائی بیگدلی و همکاران
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 795
نوبت چاپ: چاپ اول جلد هفتم
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری


جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_818.html مراجعه کنید.  
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب دیوان بین المللی دادگستری محمدرضا ضیائی بیگدلی


نظر شما :