«رهیافت‌های میان‌فرهنگی در مطالعات سازمان و مدیریت»

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۲۴۰۲ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۱۱۲۷
کتاب «رهیافت‌های میان‌فرهنگی در مطالعات سازمان و مدیریت»، نوشته زینب آیجان، رابیندراانکانونگو و مانویل مندونسا و ترجمه حامد دهقانان، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی، به همت مرکز چاپ و انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.
«رهیافت‌های میان‌فرهنگی در مطالعات سازمان و مدیریت»



تناسب نظریه‌ها با نیازهای بومی و همسازی و سازگاری آن‌ها با مختصات فرهنگ ملی یکی از شاخص‌های مهم «تحول در علوم انسانی» است. هدف از نگارش کتاب حاضر، تبیین ضرورت بازاندیشی در کاربست نظریه‌های رفتاری سازمان و مدیریت در چهارچوب «خودآگاهی فرهنگی» است و شواهد تجربی ارائه شده در کتاب به ضرورت انتخاب و به کارگیری نظریه‌ها مبتنی بر خودآگاهی فرهنگی اشاره دارد.
کتاب در تبیین تاثیر محدودیت‌های فرهنگی در به کارگیری نظریه‌های رفتاری سازمان، رویکردی فعال دارد و تلاش می‌کند تا شواهدی مبنی بر صحت این فرضیه مطرح کند که نظریه‌ها تا حد زیادی ویژگی‌های محیط‌‌های فرهنگی را که در آن متولد شده اند، منعکس می‌کنند. 
در هر فصل، ضمن معرفی چهارچوب‌های نظری، قابلیت کاربرد آن‌ها در بافت‌های فرهنگی مختلف مبتنی بر شواهد تجربی بررسی می شود. این رویکرد به خواننده اجازه می‌دهد، قابلیت اجرای نظریه‌های رفتاری سازمان را با در نظر گرفتن تفاوت‌های موجود در «بافت فرهنگی» ارزیابی و تحلیل کند.

موضوع: مدیریت و حسابداری
نویسنده: زینب آیجان، رابیندراانکانونگو و مانویل مندونسا
مترجم: حامد دهقانان
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 623
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_814.html مراجعه کنید.  
 

کلید واژه ها: معرفی کتاب حامد دهاقان رهیافت های میان فرهنگی


نظر شما :