«روان‌شناسی تبلیغات و رسانه»

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۲۴۰۰ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۱۵۲۳
کتاب «روان‌شناسی تبلیغات و رسانه» اثر دکتر فرامرز سهرابی، استاد تمام دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی، به همت مرکز چاپ و انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.
«روان‌شناسی تبلیغات و رسانه»

امروزه در عصر اطلاعات و رسانه، شیوه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات هم تغییرات پرشتابی داشته است. در راستای هماهنگی با این روند توسعه، شورای تحول علوم انسانی در ایران، درسی را با عنوان «روان‌شناسی تبلیغات و رسانه» برای رشته‌های مرتبط با روان‌شناسی پیش‌بینی کرده است. کتاب حاضر پاسخی به نیاز کارشناسان، دانشجویان و محققانی است که در حوزه روان‌شناسی، ارتباطات و تبلیغات و رسانه مطالعه و پژوهش می‌کنند. 
در این کتاب که شامل 12 فصل است، ابتدا درباره ماهیت علم روان‌شناسی که بستر و زمینه روان‌شناسی تبلیغات و رسانه را فراهم می‌کند، بحث کوتاهی شده است. سپس درباره مفهوم تبلیغات، روش‌ها و رویکردهای پژوهشی در روان‌شناسی رسانه، تبلیغات و اصول روان‌شناختی ارتباطات، نظریه‌های ارتباط جمعی در روان‌شناسی رسانه، عناصر اساسی تبلیغات، رسانه و روش‌های تبلیغات، روان‌شناسی تبلیغات، نگرش و تغییر نگرش، روان‌شناسی تبلیغات و افکار عمومی، کسب هویت اجتماعی از طریق رسانه، سخن گفته شده است.
پایان بخش مطالب کتاب‎، موضوع ارزش‌های اخلاقی و دینی در تبلیغات و رسانه است. این موضوع بین‌رشته‌ای، نظریه‌های روان‌شناسی و ارتباطی در رسانه و تبلیغات را به خوبی سامان می‌دهد و متخصصان، محققان، کارشناسان و دانشجویان این حوزه را به مطالعه و پژوهش بیشتر برمی‌انگیزد.

موضوع: روان‌شناسی و علوم‌تربیتی
نویسنده: فرامرز سهرابی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 338
نوبت چاپ: هفتم
تاریخ انتشار: 1401
نوع جلد: گلاسه
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_371.html مراجعه کنید.  
 

کلید واژه ها: معرفی کتاب روان‌شناسی تبلیغات و رسانه فرامرز سهرابی بین رشته‌ای


نظر شما :