«روانشناسی تبلیغات و رسانه»
امروزه در عصر اطلاعات و رسانه، شیوههای اطلاعرسانی و تبلیغات هم تغییرات پرشتابی داشته است. در راستای هماهنگی با این روند توسعه، شورای تحول علوم انسانی در ایران، درسی را با عنوان «روانشناسی تبلیغات و رسانه» برای رشتههای مرتبط با روانشناسی پیشبینی کرده است. کتاب حاضر پاسخی به نیاز کارشناسان، دانشجویان و محققانی است که در حوزه روانشناسی، ارتباطات و تبلیغات و رسانه مطالعه و پژوهش میکنند.
در این کتاب که شامل 12 فصل است، ابتدا درباره ماهیت علم روانشناسی که بستر و زمینه روانشناسی تبلیغات و رسانه را فراهم میکند، بحث کوتاهی شده است. سپس درباره مفهوم تبلیغات، روشها و رویکردهای پژوهشی در روانشناسی رسانه، تبلیغات و اصول روانشناختی ارتباطات، نظریههای ارتباط جمعی در روانشناسی رسانه، عناصر اساسی تبلیغات، رسانه و روشهای تبلیغات، روانشناسی تبلیغات، نگرش و تغییر نگرش، روانشناسی تبلیغات و افکار عمومی، کسب هویت اجتماعی از طریق رسانه، سخن گفته شده است.
پایان بخش مطالب کتاب، موضوع ارزشهای اخلاقی و دینی در تبلیغات و رسانه است. این موضوع بینرشتهای، نظریههای روانشناسی و ارتباطی در رسانه و تبلیغات را به خوبی سامان میدهد و متخصصان، محققان، کارشناسان و دانشجویان این حوزه را به مطالعه و پژوهش بیشتر برمیانگیزد.
موضوع: روانشناسی و علومتربیتی
نویسنده: فرامرز سهرابی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامهطباطبائی
تعداد صفحات: 338
نوبت چاپ: هفتم
تاریخ انتشار: 1401
نوع جلد: گلاسه
اندازه: وزیری
جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_371.html مراجعه کنید.
نظر شما :