«اقتصاد گردشگری»
در سالهای اخیر نظریات و کاربردهای علم اقتصادگردشگری همراه با توسعه علم اقتصاد و مرزهای صنعت گردشگری رشد یافته است؛ از این رو این کتاب سعی دارد به مهم ترین موضوعات مورد توجه اقتصاددانان، پژوهشگران و سیاستگذاران گردشگری بپردازد. نظریات عرضه و تقاضا از جمله موضوعات سنتی و کهن علم اقتصاد هستند. در فصلهای اول و دوم این کتاب تلاش شده است جدیدترین رهیافتها و فنون اقتصادی مانند کاربرد الگوهای اقتصادسنجی در قسمت تقاضای گردشگری و نظریه بازیها و تحلیل ساختار، رفتار- عملکرد در قسمت عرضه گردشگری بررسی شود.
قیمتگذاری نیز از مهمترین کاربردهای نظریات عرضه در اقتصاد است. الگوهای قیمتگذاری در صنایع و مقاصد گردشگری همراه با نمونههایی موردی از تجارب آن در این کتاب ارائه شده است. دو موضوع با اهمیت اقتصاد بخش عمومی، یعنی دلایل دخالت دولت و مالیاتگذاری در گردشگری از مقولات بحث برانگیز اقتصاد گردشگری است که در دو فصل این کتاب به آن پرداخته شده است. رقابتمندی نیز یکی از موضوعات جدید گردشگری است که جنبههای اقتصادی و مدیریتی دارد. تمامی الگوهای سنجش رقابتمندی و کاربرد آن در برنامهریزی مقاصد از جمله مطالب این کتاب است.
آخرین فصل کتب به موضوع تحلیل هزینه فایده اختصاص دارد که مشتمل بر الگوها و فنون سنجش هزینه و فایده در طرح و سیاستهای گردشگری است. در نهایت، این کتاب درسی توانسته است مجموعهای از نظریات، تجربهها و پدیدههای مرتبط با اقتصاد گردشگری را با مثالها و سوالات در یک چارچوب آموزشی گردآوری کند و برای دانشجویان رشتههای اقتصاد، گردشگری و محیطزیست و همچنین مدیران و کارشناسان این حوزه کاربردی است.
موضوع: مدیریت و حسابداری
نویسنده: محمدرضا فرزین
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 356
نوبت چاپ: سوم
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری
جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_664.html مراجعه کنید.
نظر شما :