
فروزان نادری دره کتی
نقش سیاست های زیست محیطی بر برندسازی اماکن ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- ساعت دفاع
- چکیده
-
چکیده فارسی
اهمیت حفظ محیط زیست، یکی از چالش برانگیزترین و بحرانی ترین مسائل جهان امروز است به گونه ای که کشورهای توسعه یافته نیز آن را در اولویت قرار داده اند. مدیریت سبز با هدف استفاده مؤثر و کارآمد از تمامی امکانات، منابع مادی و انسانی جهت هدایت و کنترل سازمان به منظور حفظ محیط زیست و ایجاد مقبولیت اجتماعی انجام می شود. صنعت ورزش به دلیل اثرات زیستمحیطی قابل توجه خود، بهویژه در زمینه ساختوساز، مدیریت انرژی، مصرف آب، تولید زباله و حتی انتشار کربن ناشی از تردد تماشاگران تحت فشار فزایندهای برای پیادهسازی سیاستهای سازگار با محیط زیست قرار دارد. از آنجائیکه نقش عوامل زیست محیطی در ورزش، بسیار پیچیده و متنوع می باشد، از این رو این مطالعه با هدف شناسایی سیاست ها و تعیین مولفه های کلیدی در حوزه محیط زیست و نقش آن بر برندسازی اماکن ورزشی طراحی و اجرا خواهد شد. روش تحقیق، آمیخته اکتشافی متوالی است. در بخش کیفی از روش اسنادی و مصاحبه با صاحب نظران استفاده خواهد شد و در بخش کمی روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام خواهد شد. ما امیدوار هستیم نتایج حاصل از این مطالعه، به مدیران و سیاست گذاران ورزشی کمک کند تا بتوانند به راهکارهایی مناسب برای افزایش ارزش برندهای خود و دیدی فراگیر جهت جذب مخاطبان بیشتر در عین حفاظت از محیطزیست دست یابند.
- Abstract
-
Abstract
The importance of preserving the environment is one of the most challenging and critical issues in the world today, to the extent that even developed countries have prioritized it. Green management aims to effectively and efficiently use all facilities, material and human resources to guide and control the organization in order to preserve the environment and create social acceptance. The sports industry is under increasing pressure to implement environmentally friendly policies due to its significant environmental impacts, particularly in the areas of construction, energy management, water consumption, waste generation, and even carbon emissions from spectator traffic. Since the role of environmental factors in sports is very complex and diverse, this study will be designed and implemented with the aim of identifying policies and determining key components in the field of environment and its role in branding sports venues. The research method is a sequential exploratory mix. In the qualitative part, documentary methods and interviews with experts will be used, and in the quantitative part, a survey method will be used using a researcher-made questionnaire. We hope that the results of this study will help sports managers and policymakers find appropriate solutions to increase the value of their brands and achieve a comprehensive vision to attract more audiences while protecting the environment.