هوش مصنوعی در خدمت آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

۱۷ خرداد ۱۴۰۴ | ۱۲:۰۴ کد : ۲۹۴۶۴ خبر روز
تعداد بازدید:۷۵
کارگاه تخصصی و بین‌المللی «فناوری‌های کمکی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» با تمرکز بر بررسی آخرین دستاوردها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی این حوزه، در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
هوش مصنوعی در خدمت آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در این کارگاه که با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و متخصصان حوزه فناوری آموزشی و آموزش استثنایی برگزار شد، نقش هوش مصنوعی در بهبود کیفیت آموزش، توانمندسازی و تسهیل استقلال فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه محور اصلی گفت‌وگوها و ارائه‌های علمی قرار گرفت.
در این رویداد علمی، دکتر مصطفی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آلبورگ دانمارک، استادان گروه فناوری آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و همچنین دکتر سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور به ایراد سخنرانی و ارائه مطالب تخصصی پرداختند. استادان و صاحب‌نظران حاضر، با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی فناوری‌های هوشمند، خواستار توسعه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای با هدف ارتقاء استقلال و کیفیت زندگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شدند.
مدیریت این کارگاه تخصصی یک‌روزه را دکتر اسماعیل زارعی‌زوارکی، معاون پژوهشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بر عهده داشت. در  برنامه یادشده، علاوه بر دکتر مصطفی محمدی، دکتر حسن رشیدی، رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر رحیم مرادی، مشاور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی، و دکتر پرویز شریفی درآمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، یافته‌های پژوهشی و تجربیات خود را در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه کردند.
این کارگاه که با همکاری گروه آموزشی علوم و فناوری‌های سلامت دانشگاه آلبورگ دانمارک، مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی، سازمان آموزش و پرورش استثنائی، معاونت پژوهشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و انجمن علمی دانشجویی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه برگزار شد، بستری برای تبادل دانش، شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان پژوهشگران، متخصصان و سیاست‌گذاران حوزه آموزش استثنایی و فناوری‌های نوین فراهم کرد. انتظار می‌رود نتایج حاصل از این نشست علمی، زمینه‌ساز ارتقاء خدمات آموزشی و توسعه راهکارهای فناورانه در پاسخ به نیازهای ویژه دانش‌آموزان شود.
 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علامه طباطبائی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی فناوری‌های کمکی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه


نظر شما :