در نشست تبیین عملیات وعده صادق مطرح شد؛

تجاوز به کنسولگری یک کشور تجاوز به هویت و تاریخ آن کشور است و متجاوز باید تنبیه شود

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۳ کد : ۲۵۱۲۹ خبر روز
تعداد بازدید:۴۷۹
نشست تبیین عملیات «وعده صادق» با حضور رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رئیس بسیج اساتید دانشگاه، معاونان، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
تجاوز به کنسولگری یک کشور تجاوز به هویت و تاریخ آن کشور است و متجاوز باید تنبیه شود

به گزارش روابط عمومی، نشست تبیین عملیات «وعده صادق» با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه، معاونان، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به میزبانی بسیج اساتید در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
دکتر معتمدی در این نشست گفت: پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی، بسیار افتخارآفرین و سبب افزایش غرور ملی است. رژیم منحوس اسرائیل از ابتدای شکل‌گیری، زمینه خشونت و محروم کردن یک ملت از حق طبیعی خود را فراهم کرده و در ماه‌های اخیر نیز جنایت‌های خود را به اوج رسانده است. با وجود همه جنایت‌ها نه تنها هیچ بازدارندگی در این نظام و مناسبات بین‌المللی ناسالم انجام نمی‌شود، بلکه تشویق هم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق نشانه قدرت ما بود، افزود: متقاعدسازی دانشجویان و افرادی که در فضای دانشگاه ممکن است تحلیل درستی از این عملیات نداشته باشند، کار استادان و اعضای هیئت علمی است و باید در دانشگاه به آن بپردازیم.

انجام عملیات وعده صادق ابهت اسرائیل را به پایین‌ترین نقطه خود رساند
دکتر فاتحی نیز در این نشست با بیان اینکه استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی با نیروی مسلح به ویژه نیروی هوا فضا که افتخارآفرینی کردند و عملیات وعده صادق را انجام دادند، همراه هستند، افزود: آنچه تحلیل‌گران کهنه‌کار و با سابقه سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکایی و اسرائیلی ‌گفتند این بود که این عملیات در پاسخ به یک سلسله اقدام‌های تروریستی بود که رژیم جعلی اسرائیل انجام داد. 
وی ادامه داد: تأسیس و بقای اسرائیل همیشه با نیرنگ و جنایت بوده است. ذیل ماده دو و پنجاه‌ویک منشور ملل، کشورها وقتی کنسولگری یا سفارت آن‌ها مورد تجاوز قرار می‌گیرد، حق دارند متجاوز را تنبیه کنند. تجاوز به کنسولگری یک کشور تجاوز به هویت و تاریخ آن کشور است. اسرائیل توهمی داشت که ایران همچنان صبر می‌کند و جواب این تجاوز را نمی‌دهد.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: اصل این اقدام یک اصل حقوقی است. این عملیات فقط نظامی نبود و به طور حتم یک دیپلماسی سیاسی و یک اقناع بین‌المللی نیاز داشت. 
وی تاکید کرد: انجام این عملیات پیامدهای روان‌شناختی خوبی در مردم داشت و ابهت اسرائیل را به پایین‌ترین نقطه خود رساند.

عملیات وعده صادق پاسخ بسیار به جا و به حقی بود
حجت‌الاسلام اکبری اقدم نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از انجام عملیات وعده صادق، گفت: قدردان تدبیرها و نصیحت‌های مقام معظم رهبر انقلاب و تلاش‌های پاسداران، نظامیان و بسیجیان و مردم کشورمان هستیم. این عملیات، پاسخ بسیار به جا و به حقی بود و امیدوارم توانسته باشیم در بزنگاه‌ها به رهبر انقلاب لبیک گفته باشیم.

باید مسئله نفوذ را جدی بگیریم
دکتر مصطفی کواکبیان، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: ما برای نخستین بار به منشور سازمان ملل که حق دفاع شروع را به ما داده بود عمل کردیم. بعید است که اسرائیلی‌ها به زودی بخواهند پای خود را از گلیم درازتر کنند اما به طور قطع بیکار نخواهند نشست.
وی با اشاره به مسئله نفوذ، تاکید کرد: یکی از مسائل نفوذ است که باید جدی بگیریم. شاید دیگر جایی را نزنند اما عوامل نفوذیشان کارهایی می‌کنند که باید به آن‌ها توجه کنیم. باید دیپلماسی انقلابی را جدی بگیریم. از الان به بعد ما باید بپذیریم فراتر از جنگ نظامی حرکت کنیم و به این نکته هم توجه داشته باشیم که سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه که عضو دائم شورای امنیت هستند، بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی  پشتیبانی می‌کنند.

در عملیات وعده صادق به هیچ محل غیرنظامی حمله نشد
دکتر هیبت‌الله نژندی‌منش، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز گفت: به عنوان یک ایرانی احساس غرور و افتخار می‌کنم. نکته‌ای که اعمال حق دفاع مشروع توسط ایران را از سایر کشورها متمایز می‌کند، رعایت اصل تناسب و ضرورت است.
وی ادامه داد: نکته های مهم و قابل توجهی در این عملیات وجود دارد. یکی اینکه در عملیات وعده صادق شاهد حمله به هیچ محل غیرنظامی نبودیم. همچنین کشورهای دیگر سلاح‌های خود را در جنگ‌هایی که راه انداخته بودند آزموده بودند ولی ما برای نخستین بار فناوری خود را در یک جنگ واقعی در معرض آزمون قرار دادیم. حداقل پنج کشور با فناوری‌های پیشرفته آمده‌اند که مقابله کنند. این نشان می‌دهد که آن‌ها بهتر از ما درک کرده‌اند که ما چه چیزی داریم اما کسانی در داخل هستند که تلاش می‌کنند این شیرینی‌ها را در کام مردم تلخ کنند. 

رژیم صهیونیستی و طرفدارانش اگر عاقل باشند از رفتار مشابهه دوری می‌کنند
دکتر کامران شیوندی، مددیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در بخشی از این نشست بیان کرد: در فضای بعد از عملیات وعده صادق، کشورهای اروپایی طنزگویی آن‌ها گل کرد که خود طنز گفتن نشانه استرس است.
وی به نقل از خبرنگار لبنانی گفت: ایرانی‌ها انتقام از صدر اسلام تا امروز را گرفتند. 
دکتر شیوندی ادامه داد: از جنبه روان‌شناختی این عملیات باعث «لالی اختیاری» صهیونیست‌ها و طرفداران آن‌ها شد. لالی اختیاری زمانی رخ می‌دهد که پدر و مادر در تربیت فرزند ناکارآمد باشند و آن فرزند به شکلی رشد کند که خلاف ارزش‌های پدر و مادر خود باشد. در سازمان ملل نیز شرکت کنندگان در سطح معاونان بودند و سفیرها نبودند و به شکلی عقب‌نشینی کرده بودند.
وی اظهار کرد: خیلی‌ها در حزب چپ و راست معتقد بودند که شاید وزارتخانه‌ای را در کشور ثالث می‌زنیم اما ایران در این زمینه ابهام ایجاد کرد. نوجوانان ما باید از انجام این عملیات افتخار و احساس غرور کنند. رژیم صهیونیستی و طرفدارانش اگر عاقل باشند از رفتار مشابهه دوری می‌کنند.

دکتر صالح حسن زاده، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز گفت: آنچه از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید این است که بعضی از هموطنان از این دفاع راضی نبودند که با استفاده از تکرار تاریخ و داستان طلحه و زبیر در جنگ جمل جواب آن‌ها را می‌دهم.
وی به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) فرمودند مردم در اطراف من دو دسته هستند؛ یا طرفدار حق یا معترض به حق هستند. من به وسیله طرفداران حق، معترضان به حق را تنبیه می‌کنم چرا که هرگز بین حق و باطل صلح به وجود نمی‌آید.

ما با قوم یهود دعوایی نداریم
دکتر حسام الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در این نشست گفت: این دفاع باید برای مدت طولانی دشمنان اسلام را به خواب ببرد. وقتی شخصی چنین ضربه شدیدی را می‌خورد دچار بازدارندگی معنوی می شود. 
وی با شاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم اعلام می‌کند که شما با کافران کارزار کنید، اینها به سوگندهای خود پایبند نیستند و در محوطه امن ایمان نیستند و مومنین نباید اینان را در امنیت قرار دهند.
دکتر خلعتبری افزود: ما با قوم یهود دعوایی نداریم بلکه یک فرقه نژادپرست خطرناکی که از نخست با انبیا الهی و خط عدالت مشکل داشتند وجود دارد که تفکر مادی دارند و در عین حال روش فرعونی دارند. بنابراین کسی که تعلیم ترک معاد دارد یعنی تفکر مادی دارد و خطرناک است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی تبیین عملیات وعده صادق بسیج اساتید دانشگاه نشست تخصصی


نظر شما :