آموزش علوم و فنون کُشتی

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۵ کد : ۲۳۵۴۲ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۶۱۰
کتاب «آموزش علوم و فنون کُشتی» برای دانشجویان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نوشته جواد شهلائی باقری و رضا رضائی به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسیده است.
آموزش علوم و فنون کُشتی

کُشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین ورزش‌های دنیا است و پیشینه آن به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردد و با زندگی مردم آمیخته شده است و همواره جایگاه ویژه‌ای در دنیای ورزش و مسابقات جهانی، قاره‌ای و الپیک‌ها دارد. از منظر ایرانیان، کُشتی خاستگاه عیاران و پهلوانان بوده و به همین خاطر از قداست بالایی برخوردار است. ورزشکارانی می‌توانند به قله‌های افتخار دست یابند که از اصول علمی و فنی دقیق در تمرینات خود پیروی کنند. در این بین، مربیان نقش اصلی را در طراحی تمرینات و ارائه نکات فنی دارند؛ مربیگری فرایندی است که در طی آن مربی، دستورالعمل‌های بازی را برای رسیدن به موفقیت و کسب افتخار به شاگردان گوشزد می‌کند. مربی موفق فردی است که بتواند به ورزشکاران کمک کند تا در دامنه وسیعی از مهارت‌ها و توسعه آن‌ها در ابعاد جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی و روانی بهتر عمل کنند. فنونی که مربیان آموزش می‌دهند باید از لحاظ فیزیولوژیک، اثربخش و از نظر بیومکانیک صحیح باشد، در غیر این صورت نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای ورزشکاران و هدایت آن‌ها به سمت مسیر موفقیت باشند و در نهایت باعث از بین رفتن استعداد آن‌ها می‌شوند.
کتاب حاضر برای دانشجویان رشته تربیت بدنی به منظور گذراندن دروس کُشتی 1 و 2 نوشته شده است؛ البته مربیان کُشتی نیز می‌توانند از آن به عنوان راهنمایی برای ارائه دقیق فنون و بهره‌گیری از مطالب علمی استفاده کنند.
«آشنایی با کُشتی»، «اصول تمرین»، «آشنایی با مهارت‌های ابتدایی کُشتی»، «آموزش فنون»، «آشنایی با قوانین و مقررات کُشتی» و «اصول مربیگری و سبک‌های رهبری مربیان» 6 فصل این کتاب آموزشی است.

نویسنده: جواد شهلائی باقری، رضا رضائی
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 260
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_820.html مراجعه کنید.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی مرکز چاپ و انتشارات معاونت پژوهشی علوم و فنون کشتی جوادشهلائی باقری رضا رضائی


نظر شما :