«طوفان الاقصی؛ فلسطین، شبهات و سؤال‌ها»

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۹ کد : ۲۳۱۱۴ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۴۵۸
کتاب «طوفان الاقصی؛ فلسطین، شبهات و سؤال‌ها» از دروس معارف اسلامی، با استفاده از نظرات و مشارکت صاحب نظرانی همچون «حمید پارسانیا»، «سیدجواد میرخلیلی»، «داود مهدوی زادگان»، «عباسعلی رهبر»، «سیدمهدی میراحمدی»، «حمید احمدی»، «مختار شیخ حسینی»، «علی عبدی» و «سلمان رضوی» تهیه و تدوین شد.
«طوفان الاقصی؛ فلسطین، شبهات و سؤال‌ها»


کتاب «طوفان الاقصی؛ فلسطین، شبهات و سؤال‌ها» از دروس معارف اسلامی، با استفاده از نظرات و مشارکت صاحب نظرانی همچون «حمید پارسانیا»، «سیدجواد میرخلیلی»، «داود مهدوی زادگان»، «عباسعلی رهبر»، «سیدمهدی میراحمدی»، «حمید احمدی»، «مختار شیخ حسینی»، «علی عبدی» و «سلمان رضوی» تهیه و تدوین شد. این کتاب چرایی مخالفت جمهوری اسلامی با رژیم غاصب اسرائیل را بررسی کرده است.

در این کتاب آمده است: «چرا ما با اسرائیل پدر کشتگی داریم؟ رژیـم اشغالگر قـدس، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های بـحـران‌زا در منطقه خاورمیانه است و جمهوری اسـلامی بـه دلایــل مختلفی بـا آن مخالفت دارد. مهم‌ترین نکته، تشکیل غیرقانونی این رژیم در سال 1948 است. ماجرا با پروژه‌ای انگلیسی، و انتشار اعلامیه بالفور 1919 آغـاز شـد؛ که نتیجه آن تعهد انگلیسی‌ها به تشکیل کشوری یهودی در سرزمین فلسطینیان مسلمان بود. پس از آن با مدیریت انگلیس و درنهایت آمریکا این پروژه دنبال شد و در نتیجه آن، بسیاری از فلسطینی‌ها از سرزمین تاریخی‌شان اخراج و ورود یهودیان و صهیونیست‌های سراسر دنیا به این منطقه آغاز شد. این رژیم با اشغالگری و تجاوز، سرزمین و خا ک مردم فلسطین را تصرف کرد و اکنون نیز با زور اسلحه، این جنایت را ادامه می‌دهد. روشن است که اقدام ایران در محکومیت و مخالفت با آن کاملاً منطقی و عقلانی است. چراکه آن را روندی غیرقانونی و بدعت بین‌المللی می‌داند و بر این اساس، هیچ‌گاه این رژیم را به رسمیت نشناخته و آن را غاصب و اشغالگر می‌داند».

دانلود کتاب
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی طوفان الاقصی پیسوست درسی


نظر شما :