در گفت‌وگو با مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش دانشگاه مطرح شد؛

۷۶ درصد پرونده‌های ارتقای اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۱ تأیید شده است

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۵ کد : ۲۱۳۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۷۲۷
مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش دانشگاه علامه طباطبائی گفت: بررسی پروند‌ه‌ها در سال ۱۴۰۱ از سرعت بالایی برخوردار بوده است و از ۶۲ پرونده مورد بررسی در جلسات هیئت ممیزه، ۵ نفر به مرتبه استادی و ۱۸ نفر به مرتبة دانشیاری ارتقا پیدا کردند و به ۱۹ نفر هم با توجه به آیین‌نامه داخلی دانشگاه، پایه تشویقی اعطا شد.
۷۶ درصد پرونده‌های ارتقای اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۱ تأیید شده است

به گزارش روابط عمومی، دکتر هادی خانمحمدی، مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش دانشگاه علامه طباطبائی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در معاونت آموزشی این دانشگاه انجام می‌شود، امور مربوط به دبیرخانه هیئت ممیزه دانشگاه است که شامل پرونده‌های ارتقا، تبدیل وضعیت و ترفیع سالانة اعضای هیئت علمی است. با توجه به ابلاغیه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) در مورد قانون جهش علمی، ترفیع اعضای هیئت علمی در سال جدید حائز اهمیت است. 
وی تصریح کرد: تمهیداتی در مورد اصلاحیه ماده 53 آیین‌نامه استخدامی، مربوط به پایه تشویقی اعضای هیئت علمی که از سوی وزارت عتف به دانشگاه ابلاغ و از سال جاری قابل اجرا است، انجام گرفته است و در نظر داریم بخشی را در سامانة مجازی ترفیعات، به این امر اختصاص دهیم.
دکتر خانمحمدی ادامه داد: فرایند ارتقا بدین صورت است که پس از ارسال پرونده‌ها از دانشکده‌های تابعه به دبیرخانة هیئت و بررسی آن‌ها توسط کارشناسان، مدارک و مستندات متقاضی در کمیسیون‌های تخصصی که هر هفته برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت موافقت، به هیئت ممیزه دانشگاه ارجاع خواهد شد. بر اساس تخصص اعضای هیئت علمی و ماهیت دانشکده‌های تابعه، کمیسیون‌های تخصصی به 4 گروه تقسیم شده است. 
مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه اعضای هیئت ممیزه متشکل از نمایندگان وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان دانشکده‌های تابعه و منتخبان رئیس دانشگاه هستند، افزود: جلسات هیئت ممیزه به صورت ماهانه برگزار می شود ولی با توجه به حجم پرونده‌ها به صورت فوق‌العاده نیز تشکیل می‌شود. چنانچه متقاضی به رأی هیئت ممیزه مبنی بر عدم احراز شرایط معترض باشد، مجاز است ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ رأی، اعتراض خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه هیئت ارجاع دهد و هیئت نیز موظف است پرونده را دوباره بازبینی کند.
این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بررسی پروند‌ه‌ها در سال گذشته از سرعت بالایی برخوردار بوده است و از 62 پرونده مورد بررسی در جلسات هیئت ممیزه، 5 نفر به مرتبه استادی و 18 نفر به مرتبه دانشیاری ارتقا پیدا کردند و به 19 نفر هم با توجه به آیین‌نامه داخلی دانشگاه، پایة تشویقی اعطا شد. در مجموع 76 درصد از تقاضاهای ارتقای اعضای هیئت علمی در سال 1401 مورد موافقت قرار گرفته است.
 

کلید واژه ها: هیئت اعضای هیئت دبیرخانة هیئت هیئت علمی هیئت ممیزه دانشگاه علمی اعضای هیئت علمی اعضای بررسی


نظر شما :