با هدف گسترش فعالیت های علمی انجام شد؛

دیدار رایزن علمی ایران در چین و رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۱۱۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۸۸
با هدف توسعه همکاری‌های دانشگاه های ایران با دانشگاه های چین، رایزن علمی ایران در چین، با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار رایزن علمی ایران در چین و رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این دیدار دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اشاره به همکاری های علمی و فرهنگی با دانشگاه های چین، بر ضرورت تداوم و گسترش این همکاری ها تاکید کرد و گفت: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی و اهمیت جایگاه کشور چین در تعاملات بین‌الملل، همکاری با دانشگاه های این کشور به منظور استحکام دیپلماسی علمی در اولویت قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش زبان چینی در مقطع کارشناسی در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: در حال حاضر برای ادامه آموزش زبان چینی در مقاطع بالاتر با مشکل کمبود استاد مواجه هستیم که برای رفع این مانع با سفیر چین رایزنی هایی انجام شده است. همچنین مرکز چین شناسی دانشگاه علامه طباطبائی می تواند نقش سازنده ای در توسعه دیپلماسی علمی و سیاسی ایفا کند. 
دکتر معتمدی با بیان اینکه حوزه فعالیت دانشگاه علامه طباطبائی با چین در موضوعات مختلفی قابل پیگیری است، افزود: ما تماس‌های خود را با دانشگاه‌های چین در زمینه تبادل استاد و دانشجو، آموزش زبان فارسی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک ادامه می‌دهیم و  همچنین برنامه‌های متنوعی را در مراکز مختلف دانشگاه، در ارتباط با چین و توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی ارائه خواهیم داد. 
وی همچنین از آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای معرفی افراد واجد شرایط در قالب بورس به دانشگاه های چین خبر داد و بر علاقه‌مندی این دانشگاه، برای تبادل بیشتر دانشجو تأکید کرد.
در ادامه دکتر اسماعیل مهریار، رایزن علمی ایران در چین نیز گفت: با توسعه همکاری های علمی و بین المللی، بین دانشگاه های ایران و چین، می توانیم در زمینه های تبادل متخصص، تعریف پروژه های تحقیقاتی مشترک، جذب دانشجویان بین الملل و همچنین افزایش بورسیه های دانشجویی، فعالیت های مشترک داشته باشیم. 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه چین چین علمی همکاری علمی همکاری طباطبائی علامه طباطبائی


نظر شما :