بن مایه های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی (دوره سه جلدی)

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۵ کد : ۲۰۴۲۹ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۲۴۲۷
کتاب سه جلدی «بن مایه های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی» اثر فاخر دکتر محمد ستاری‌فر، استاد بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی، به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی چاپ‌شده است.
بن مایه های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی (دوره سه جلدی)

موضوع این کتاب بنابر گفته نویسنده برخاسته از سؤالات و پرسش‌هایی بوده که از دوران تحصیل و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مدیریتی، ذهن نگارنده را به خود مشغول کرده است؛ از این جهت پرسش اصلی که مبنای کلی تألیف کتاب را شکل داده است، در خصوص چرایی پی‌ریزی چرخه بنیادین و بن‌مایه «قدرت جامعه قوی-قدرت دولت قوی» برای دستیابی به توسعه بوده و هست.
 این کتاب ضرورت پرداختن نگاه همه‌جانبه به مسئله توسعه‌نیافتگی و طرد رویکردهای عجولانه و تقلیدی به مبحث توسعه را بررسی می‌کند. در جلد دوم کتاب به چیستی‌ها، چارچوب‌های مفهومی و نظری در پیدایش بن‌‌مایه‌های توسعه‌یافتگی و علل دستیابی اروپاییان به توسعه‌یافتگی پرداخته شده است و جلد سوم کتاب، عوامل فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار بر دستیابی و ناکامی ایرانیان به توسعه‌یافتگی را مورد بررسی قرار داده است. 
کتاب سه جلدی «بن مایه های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی» در بیست‌وهفتمین جشنوارۀ کتاب سال دانشگاهی به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.

موضوعات: اقتصاد
نویسنده: محمد ستاری فر
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تاریخ انتشار: 1400
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_726.html مراجعه کنید.  
 

کلید واژه ها: توسعه توسعه یافتگی کتاب یافتگی بن بن مایه دستیابی مایه


نظر شما :