
افشین کوچکعلی پوررنجبر
شناسایی و اولویت بندی عناصر بهینه طراحی وب سایت خرده فروشی های انلاین
- دانشجو
- افشین کوچکعلی پوررنجبر
- استاد راهنما
- محمدرضا کریمی علویجه
- استاد مشاور
- محمدصالح ترکستانی
- استاد داور
- مهدی ابراهیمی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- چکیده
-
این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عناصر بهینه طراحی وبسایت خردهفروشیهای آنلاین صورت گرفته است. با توجه به هدف تحقیق؛ میتوان گفت طرح حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی میباشد و با توجه به اینکه در این طرح از روش های مطالعه کتابخانه ای و نیز روش های میدانی نظیر پرسشنامه استفاده شده است، میتوان بیان کرد که پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. همچنین با توجه به اینکه روشهای تحقیق آمیخته، امکان درک بهتر از پدیده های اجتماعی و رفتاری، ازجمله رفتار سازمانی، و تبیین آن ها را فراهم می آورد، به همین خاطر در این تحقیق از روش آمیخته (کمی-کیفی) جهت تحلیل دادهها استفاده شده و جهت شناسایی شاخص ها از روش تحلیل محتوای متنی بهره گرفته شد. در بخش تحلیل عاملی اکتشافی از نمونه ای به حجم ۳۸۴ نفر استفاده شد. همچنین از نظرات ۱۰ نفر از خبرگان خردهفروشیهای آنلاین ممتاز ایرانی، اساتید دانشگاهی فعال در حوزه بازاریابی، متخصصین طراحی وبسایت و همچنین متخصصین طراحی تجربه مشتری جهت اجرای تکنیک دلفی و تکنیک AHP بهره گرفته شد. نتایج حاصل از تکنیک AHP نشان داد، از میان معیارهای اصلی؛ امنیت و حریم خصوصی با وزن ۲۹۳/۰ در اولویت نخست قرار دارد. همچنین نتایج حاصل از اولویت بندی نهایی زیرمعیارهای تحقیق نشان داد؛ ابزار جستجوس موثر در اولویت نخست، اطلاعات تماس در اولویت دوم و پرداخت امن در اولویت سوم در میان مجموعه زیرمعیارها قرار گرفتند.
- Abstract
-
This research has been done with the aim of identifying and prioritizing the optimal design elements of online retail websites. According to the purpose of the research; It can be said that the purpose of this project is in the field of applied research, and considering that library study methods as well as field methods such as questionnaires are used in this project, it can be stated that the present research, based on its nature and method, is a The research is descriptive-survey. Also, considering that mixed research methods provide the possibility of better understanding of social and behavioral phenomena, including organizational behavior, and their explanation, for this reason, mixed (quantitative-qualitative) method was used for data analysis in this research. and the method of textual content analysis was used to identify the indicators. In the exploratory factor analysis, a sample of ۳۸۴ people was used. Also, the opinions of ۱۰ prominent Iranian online retail experts, university professors active in the field of marketing, website design experts, and customer experience design experts were used to implement the Delphi technique and the AHP technique. The results of the AHP technique showed that, among the main criteria; Security and privacy with a weight of ۰.۲۹۳ is the first priority. Also, the results of the final prioritization of research sub-criteria showed; Effective search tools were placed in the first priority, contact information in the second priority, and safe payment in the third priority among the set of sub-criteria.