
گلنساء کلانتری
نقش فنگشوئی بر درآمدزایی و ارتباطات اجتماعی باشگاه های ورزشی بانوان
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- تربیت بدنی و علوم ورزشی
- شماره ساختمان محل ارائه
- ۶۶
- نام کلاس محل ارائه
- سالن دفاع[۲۷]
- شماره کلاس محل ارائه
- ۱۰۶
- تاریخ دفاع
- ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- ۱۳:۰۰
- چکیده
-
تحقیق پیش رو با هدف کلی شناسایی نقش فنگشویی بر درآمدزایی و ارتباطات اجتماعی باشگاههای ورزشی بانوان انجام گرفت. همچنین شناسایی عوامل موثر بر فنگشویی در باشگاههای ورزشی بانوان و بررسی ارتباط این عوامل با درآمدزایی و ارتباطات اجتماعی و مقایسه درآمدزایی باشگاههای رعایت کننده چارچوب باگوا با سایر باشگاهها از سایر اهداف این پژوهش بود. روش تحقیق پژوهش از لحاظ نوع و تحلیل دادهها، از نوع کیفی با رویکرد نظریه سازی داده بنیاد بود که با استفاده از رهیافت تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش بانوان ورزشکار و مدیران اماکن ورزشی و اماکن ورزشی ای که براساس اصول فنگشویی، چیدمان و اداره می شوند تشکیل میدادند. بخش کیفی با ۱۳ مصاحبه به اشباع اطلاعاتی رسید. در بخش کمی پرسشنامه به روش تصادفی توزیع شده و ۳۸۴ پرسشنامه جمعآوری شد. نتایج نشان داد که فنگشویی در اماکن ورزشی بانوان شامل سه مولفهی اصلی استانداردهای چیدمان، انرژی فضا و معماری فضا است. همچنین بین فنگشویی و مولفههای آن با درآمدازیی و ارتباطات اجتماعی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. ضمنا نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که بین ارتباطات اجتماعی مشتریان باشگاههای رعایت کننده چارچوب باگوا و باشگاههای رعایت نکننده چارچوب باگوا تفاوت معناداری وجود دارد. در دنیای رقابتی امروز توجه به عواملی که به عنوان مزیت رقابتی برای یک باشگاه به شمار رود، نقش بسزایی در درآمدزایی و رضایت مشتریان خواهد داشت.
- Abstract
-
The present research was conducted with the general purpose of identifying the role of feng shui on income generation and social communication of women's sports clubs. Also, identifying the factors affecting feng shui in women's sports clubs and investigating the relationship of these factors with income generation and social connections and comparing the income generation of clubs that follow the Bagua framework with other clubs were among the other goals of this research. The research method of the research in terms of the type and analysis of the data was of a qualitative type with a foundational data theorizing approach, which was carried out using the thematic analysis approach. The statistical population of this research consisted of female athletes and managers of sports venues and sports venues that are arranged and managed based on the principles of Feng Shui. The qualitative part reached information saturation with ۱۳ interviews. In the quantitative section, questionnaires were randomly distributed and ۳۸۴ questionnaires were collected. The results showed that feng shui in women's sports facilities includes three main components of layout standards, space energy and space architecture. Also, a positive and significant relationship was observed between feng shui and its components with income and social communication. In addition, the results of the independent t-test showed that there is a significant difference between the social connections of the customers of the clubs that follow the Bagua framework and the clubs that do not follow the Bagua framework. In today's competitive world, paying attention to factors that are considered as a competitive advantage for a club will play a significant role in generating revenue and customer satisfaction.