کیانا دهدشتی

کیانا دهدشتی

عنوان پایان‌نامه

تاثیر داستان سرایی بر تجربیات مهمانان در بوتیک هتل ها



    دانشجو کیانا دهدشتی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی فاطمه یاوری گهر ، پایان نامه با عنوان "تاثیر داستان سرایی بر تجربیات مهمانان در بوتیک هتل ها " را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    فاطمه یاوری گهر
    استاد مشاور
    اسماعیل قادری
    استاد داور
    اکبر پورفرج
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

      

      امروزه داستان سرایی یکی از راهبردهای مهم بازاریابی در صنعت مهمان نوازی نقش ارزنده ای در این عرصه ایفا می کند، به گونه ای که در این استراتژی نه تنها بسترمناسبی برای ارائه داستان های جذاب در بوتیک هتل ها فراهم می شود بلکه در شکل گیری تجارب منحصربفرد، جذب و جلب وارتقای رضایتمندی مهمانان و به دنبال آن افزایش اعتماد مشتریان به برند هتل تاثیرقابل توجهی دارد که این خود منجربه متمایز شدن از دیگر رقبا می شود. داستان سرایی دربوتیک هتل ها با طبیعت بی همتا وخاصشان جربان منحصربه فردی ازخدمات و ارتباط عمیقی با محیط مملوس وناملموس دربین مهمانان را آفریده که بررسی و نقش آنها دربهبود عملکرد بوتیک هتل ها از ضروریات این بخش صنعت هتلداری ومهمانداری محسوب می شود.

    براین اساس در این پژوهش به بررسی تاثیر داستان سرایی بر تجربیات مهمانان در بوتیک هتل ها با استفاده از مدل تجربیات مهمانان پیژل پرداخته شده است. روش تحقیق این پژوهش توصیفی -پیمایشی است. داده‌ها از طریق ارائه پرسشنامه به مهمانان بوتیک هتل های حنا، نظامیه در شهر تهران ، سوریجان در شهر کاشان و میدان کوچک در شهر اصفهان جمع‌آوری شده و سپس داده های بدست آمده   با استفاده از   نرم افزار    با آزمون های تی تک نمونه، تحلیل رگرسیون دومتغیره و تحلیل مسیر با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری براساس فرضیات مطرح شده ، مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که داستان سرایی در بوتیک هتل ها تاثیر قابل توجهی بر تجربیات مهمانان داشته و واکنش های شناختی و عاطفی مهمانان را در بردارد به گونه ای که به مهمان احساس خاص بودن را القا می‌کند و تجربه ای منحصر به فرد را برای آنها فراهم می‌کند. علاوه بر این، با ارائه داستان های جذاب ، محیط بوتیک هتل به یک فضای شگفت انگیز   تبدیل می شود و تعامل مهمانان با کارمندان و سایر مهمانان بهبود می یابد. در پایان نیز پیشنهاداتی برای بهبود روند داستان سرایی در بوتیک هتل ها ارائه شده است.

    Abstract

      

    Today, storytelling is one of the important marketing strategies in the hospitality industry, and it plays a valuable role in this field, in such a way that this strategy not only provides a suitable platform for presenting attractive stories in boutique hotels, but also in the formation of unique experiences. attracting and improving the satisfaction of guests and then increasing the trust of customers in the hotel brand has a significant effect, which leads to differentiation from other competitors.

    Storytelling in boutique hotels, with its unique nature, has created a unique service and a deep connection with the tangible and intangible environment among the guests, whose review and role in improving the performance of boutique hotels is considered one of the necessities of this sector of the hotel and hospitality industry.

    Therefore, in this research, the impact of storytelling on guest experiences in boutique hotels has been investigated using the Pijls guest experience model. The research method of this research is descriptive-survey. The data was collected by presenting a questionnaire to the guests of the boutique hotels of Hana, Nezamieh in Tehran, Sourijan in Kashan and little maydan in Isfahan, and then the data obtained using    software with one-sample t-tests, regression analysis The second variable and the analysis of the routing model based on the proposed assumptions have been investigated.

    The results of this research show that storytelling in boutique hotels has a significant impact on the guests' experiences and captures the cognitive and emotional reactions of the guests in such a way that it i  ires the guest to feel special and provides them with a unique experience. In addition, by presenting interesting stories, the boutique hotel environment is transformed into a wonderful atmosphere and the interaction of guests with employees and other guests is improved. At the end, some suggestions are given to improve the storytelling process in boutique hotels.