
محمد منصوری خواجه لنگی
ارتباط هوش معنوی با مدیریت اثر بخش کلاس در بین معلمان ورزش استان چهارمحال بختیاری .
- دانشجو
- محمد منصوری خواجه لنگی
- استاد راهنما
- غلامعلی کارگر
- استاد مشاور
- جواد شهلایی باقری
- استاد داور
- فرزاد غفوری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۰۷ آذر ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- چکیده
-
چکیده
یکی از مولفههایی که میتواند در موفقیت نظام آموزشی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد، مدیریت اثربخشی کلاس درس توسط معلمان در سطوح مختلف تحصیلی میباشد. با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش به بررسی تاثیر هوش معنوی بر مدیریت اثربخش کلاس درس در بین معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری پرداخته است. بدین منظور با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد به گردآوری اطلاعات از ۲۶۵ معلم ورزش شاغل در مدارس استان چهارمحال و بختیاری پرداخته و با استفاده از روش تحلیل معادلات ساختاری به آزمون و مدلسازی فرضیههای پژوهش پرداخته شد. پژوهش از نوع کاربردی و مقطعی بوده و از روش توصیفی – همبستگی برای تحلیل آماری بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان داد که هوش معنوی بر برقراری انضباط در کلاس درس معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این یافتههای پژوهش بیانگر این بوده است که هوش معنوی بر اثربخشی آموزش والدین در معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت یافتههای پژوهش حاکی از آن بوده است که هوش معنوی بر اثربخشی آموزش شخصی معلم در معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. بر این أساس میتوان بر اهمیت هوش معنوی در بین معلمان تاکید و از آن به عنوان یک مزیت رقابتی جهت بهبود اثربخشی کلاس درس بهره گرفت.