محمد منصوری خواجه لنگی

محمد منصوری خواجه لنگی

عنوان پایان‌نامه

ارتباط هوش معنوی با مدیریت اثر بخش کلاس در بین معلمان ورزش استان چهارمحال بختیاری .



    دانشجو محمد منصوری خواجه لنگی در تاریخ ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی غلامعلی کارگر ، پایان نامه با عنوان "ارتباط هوش معنوی با مدیریت اثر بخش کلاس در بین معلمان ورزش استان چهارمحال بختیاری ." را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    غلامعلی کارگر
    استاد مشاور
    جواد شهلایی باقری
    استاد داور
    فرزاد غفوری
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

      

    چکیده

    یکی از مولفه­هایی که می­تواند در موفقیت نظام آموزشی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد، مدیریت اثربخشی کلاس درس توسط معلمان در سطوح مختلف تحصیلی می­باشد. با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش به بررسی تاثیر هوش معنوی بر مدیریت اثربخش کلاس درس در بین معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری پرداخته است. بدین منظور با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد به گردآوری اطلاعات از ۲۶۵ معلم ورزش شاغل در مدارس استان چهارمحال و بختیاری پرداخته و با استفاده از روش تحلیل معادلات ساختاری به آزمون و مدل­سازی فرضیه­های پژوهش پرداخته شد. پژوهش از نوع کاربردی و مقطعی بوده و از روش توصیفی – همبستگی برای تحلیل آماری بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان داد که هوش معنوی بر برقراری انضباط در کلاس درس معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این یافته­های پژوهش بیانگر این بوده است که هوش معنوی بر اثربخشی آموزش والدین در معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت یافته­های پژوهش حاکی از آن بوده است که هوش معنوی بر اثربخشی آموزش شخصی معلم در معلمان ورزش استان چهارمحال و بختیاری تاثیر مثبت و معناداری دارد. بر این أساس می­توان بر اهمیت هوش معنوی در بین معلمان تاکید و از آن به عنوان یک مزیت رقابتی جهت بهبود اثربخشی کلاس درس بهره گرفت.