هادی اسمعیل نژادآغمیونی

هادی اسمعیل نژادآغمیونی

عنوان پایان‌نامه

نقش رسانه های خبری در پیشبرد اهداف راهبردی فدراسیون های ورزشی ایران



    دانشجو هادی اسمعیل نژادآغمیونی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ، به راهنمایی غلامرضا شعبانی بهار ، پایان نامه با عنوان "نقش رسانه های خبری در پیشبرد اهداف راهبردی فدراسیون های ورزشی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    ساعت دفاع

    چکیده

      

      این تحقیق با هدف کلی تبیین نقش‌های رسانه‌های خبری در پیشبرد اهداف راهبردی فدراسیون های ورزشی ایران انجام گرفت، همچنین اولویت بندی انواع نقش‌ رسانه‌های خبری در پیشبرد اهداف راهبردی فدراسیون­ها و تدوین الگوی انواع نقش‌ رسانه‌های خبری در پیشبرد اهداف راهبردی فدراسیون های ورزشی ایران از جمله اهدافی بودند که در این پژوهش به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کمی بود. کلیه روسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیون‌های ورزشیِ (کاراته، تکواندو، ورزش های رزمی، تیروکمان، جودو، ورزش های همگانی) جامعه آماری پژوهش را تشکیل می­دادند و روش نمونه گیری تصادفی اعمال گردید. از تحلیل عاملی اکتشافی و سپس تأییدی با استفاده از نرم افزار۲۰    و نرم افزار Smart PLS۳ به منظور بررسی مدل ساختاری متغیرهای پژوهش و ارزیابی مدل پژوهش استفاده شد. با اعمال آزمون­های آماری مناسب با توجه به فرضیات پژوهش، تجزیه و تحلیل گردید و نتایج در دو بخش اطلاعات توصیفی و آزمون سوالات ارائه شد و بدین ترتیب به سوالات نقش رسانه های خبری در پیشبرد اهداف فدراسیون­ها، اولویت بندی نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف پاسخ داده شد و الگوی نقش­های رسانه­های خبری در پیشبرد اهداف طراحی و تبیین گردید.   نتایج نشان داد که رسانه‌های خبری دارای ۱۱ نقش توسعه مدیریتی، نقش تبلیغات و رسانه، نقش استعدادیابی و توسعه ورزش پایه، نقش توسعه همگانی، نقش توسعه سیاسی، نقش توسعه نیروی انسانی، نقش توسعه اقتصادی و بازاریابی، نقش بهبود عوامل ساختاری، نقش توسعه قهرمانی، نقش توسعه اماکن ورزشی و نقش توسعه اخلاقی و فرهنگی می باشند. همچنین بر اساس نتایج آزمون فریدمن بالاترین اولویت مربوط به « نقش توسعه قهرمانی » و « نقش تبلیغات و رسانه است.

    کلمات کلیدی: رسانه‌های خبری، مدیریت راهبردی، فدراسیون های ورزشی، رسانه، ورزش

    Abstract

      This research was conducted with the general purpose of explaining the roles of news media in advancing the strategic goals of Iranian sports federations, as well as prioritizing the types of roles of news media in advancing the strategic goals of the federations and compiling a model of the roles of news media in advancing the strategic goals of Iranian sports federations. Among the goals that were specifically investigated in this research. The current research was a quantitative research. All presidents, vice presidents, and secretaries of sports federations (karate, taekwondo, martial arts, archery, judo, general sports) constituted the statistical population of the research, and random sampling was applied. Exploratory and then confirmatory factor analysis using    ۲۰ software and Smart PLS۳ software was used to check the structural model of the research variables and evaluate the research model. By applying appropriate statistical tests according to research assumptions, it was analyzed and the results were presented in two parts, descriptive information and test questions, and thus to the questions of the role of news media in advancing the goals of federations, prioritizing the role of the media. In advancing the goals, answers were given and the model of the roles of the news media in advancing the goals was designed and explained. The results showed that the news media has ۱۱ management development roles, the role of advertising and media, the role of talent search and development of basic sports, the role of public development, the role of political development, the role of human resource development, the role of economic and marketing development, the role of improving structural factors, the role of development Championship is the role of development of sports facilities and the role of moral and cultural development. Also, based on the results of Friedman's test, the highest priority is related to "the role of champion development" and "the role of advertising and media."
    Keywords: news media, strategic management, sports federations, media, sports