
رکسانا محمدزاده هدایتی
بررسی طرح ارایه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی) سازمان تامین اجتماعی
- دانشجو
- رکسانا محمدزاده هدایتی
- استاد راهنما
- جعفر هزارجریبی دستکی
- استاد مشاور
- یاسر باقری
- استاد داور
- ابوتراب طالبی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
- ساعت دفاع
- چکیده
-
زمینه و هدف: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ورود آن به سازمانها، روشهای ارائه خدمات در بسیاری از سازمانها و مؤسسات دولتی، عمومی و خصوصی دستخوش تغییرات گردیده تا جائیکه از تقابل و مراجعه حضوری مشتریان، به مراجعات غیرحضوری و ارائه خدمات الکترونیکی تغییر شکل پیدا کرده است. گسترش استفاده از خدمات الکترونیکی منجر به افزایش رفاه در بین شهروندان خواهد شد. سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و اصلیترین نهاد بیمه اجتماعی یکی از مهمترین سازمانهای خدماتی است که نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه رفاه و تامین اجتماعی کشور ایفا میکند، همراستا با سایر سازمانها به سمت الکترونیکی کردن خدمات خود پیش رفته است. این پژوهش به بررسی طرح "ارائه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی)" سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه مجریان طرح میپردازد.
روش تحقیق: این تحقیق از نظر هدف از نوع «کاربردی» و از نظر گردآوری دادهها از نوع روش «توصیفی- پیمایشی» محسوب میگردد. جامعه آماری این پژوهش عبارتست از: «مجموعه کارکنان شاغل در واحدهای بیمهای شعب اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ» میباشد که با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدهاند . جهت گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده گردیده و تجزیه و تحلیل دادها با روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شده است.
یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان میدهد که کیفیت خدمات الکترونیکی، تسهیل گردش کار ، تسریع انجام کارها و کاهش میزان مراجعات حضوری بر رضایتمندی مجریان و موفقیت طرح تاثیر مثبت دارد. همچنین رضایتمندی مجریان بر موفقیت طرح تاثیر مثبت دارد.