رکسانا محمدزاده هدایتی

رکسانا محمدزاده هدایتی

عنوان پایان‌نامه

بررسی طرح ارایه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی) سازمان تامین اجتماعی



    دانشجو رکسانا محمدزاده هدایتی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ، به راهنمایی جعفر هزارجریبی دستکی ، پایان نامه با عنوان "بررسی طرح ارایه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی) سازمان تامین اجتماعی" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    جعفر هزارجریبی دستکی
    استاد مشاور
    یاسر باقری
    استاد داور
    ابوتراب طالبی
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    ساعت دفاع

    چکیده

      

    زمینه و هدف: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ورود آن به سازمان­­ها، روشهای ارائه خدمات در بسیاری از سازمان­ها و مؤسسات دولتی، عمومی و خصوصی دستخوش تغییرات گردیده تا جائیکه از تقابل و مراجعه حضوری مشتریان، به مراجعات غیرحضوری و ارائه خدمات الکترونیکی تغییر شکل پیدا کرده است. گسترش استفاده از خدمات الکترونیکی منجر به افزایش رفاه در بین شهروندان خواهد شد. سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و اصلی­ترین نهاد بیمه اجتماعی یکی از مهمترین سازمانهای خدماتی است که نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه رفاه و تامین اجتماعی کشور ایفا می­کند، همراستا با سایر سازمانها به سمت الکترونیکی کردن خدمات خود پیش رفته است. این پژوهش به بررسی طرح "ارائه خدمات غیرحضوری (الکترونیکی)" سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه مجریان طرح می­پردازد.

    روش تحقیق: این تحقیق از نظر هدف از نوع «کاربردی» و از نظر گردآوری داده­ها از نوع روش «توصیفی- پیمایشی» محسوب می­گردد. جامعه آماری این پژوهش عبارتست از: «مجموعه کارکنان شاغل در واحدهای بیمه­ای شعب اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ» می­باشد که با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده­اند . جهت گردآوری داده­ها از ابزار پرسشنامه استفاده گردیده و تجزیه و تحلیل داد­ها با روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شده است.

    یافته­ها: یافته­های این پژوهش نشان می­دهد که کیفیت خدمات الکترونیکی، تسهیل گردش کار ، تسریع انجام کارها و کاهش میزان مراجعات حضوری بر رضایتمندی مجریان و موفقیت طرح تاثیر مثبت دارد. همچنین رضایتمندی مجریان بر موفقیت طرح تاثیر مثبت دارد.