
زهرا نیکویی
رتبه بندی عملکرد نمایندگان شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ( مطالعه موردی : شرکت پرداخت نوین آرین )
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- چکیده
-
در حال حاضر در اکثر سازمانها مشخصا مراکز خدماتی، رمز حفظ و نگهداری و اشتیاق مشتریان در جهت رشد عملکرد سازمانی، بسته به ارائه خدمات باکیفیت است. پس بهبود کیفیت در ارائه خدمات میتواند منجر به کسب مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمان شود . از این رو سازمانهایی که بخشی از فعالیت خود را به نمایندگیهای خود وامیگذارند میبایست همواره عملکرد آنها را ارزیابی نمایند. که شامل هر دو معیار کمی و کیفی است و انتخاب و نمایندگی دقیق در واقع انتخاب شرکای بالقوه ای است که می توانند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کنند. در تحقیق حاضر به بررسی و انتخاب نمایندگی مناسب برای شرکتهای پرداخت الکترونیک با استفاده از توسعه عملکرد کیفیت (QFD ) و تئوری فازی پرداخته خواهد شد. ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ، خدمات آنلاین برای پذیرش پرداختهای الکترونیک با روشهای متنوع (مانند کارت اعتباری، پرداختهای مبتنی بر بانک مانند برداشت مستقیم، انتقال وجه و بانکداری الکترونیک) به فروشگاهها ارائه میدهد. معمولاً، ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ها به منظور ارائه روشهای پرداخت متنوع، مدل اجاره نرمافزار را بکار میگیرند و یک درگاه پرداخت برای مشتری ها (مرچنت) تشکیل میدهند. بیش از ۹۰۰ ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در جهان وجود دارد که بیش از یک سوم آنها در اروپا و آمریکای شمالی خدمات ارائه میدهند (فیلی وهمکاران). ?? شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در ایران فعالند که لیست آنها درسایت شاپرک اعلام شدهاست. پژوهش حاضر به چند قسمت کلی تقسیم شده است، قسمتی از آن به دنبال شناسایی مهمترین ویژگیهای خدماتی است که برای سازمان اهمیت دارد ویژگی هایی که خدمات ارائه شده باید دارای آن باشند و همچنین تشخیص مهمترین معیارها برای ارزیابی نمایندگی و دسترسی به سهم اهمیتی این معیارها با کمک تشکیل ماتریس خانه کیفیت. قسمت دیگری محاسبه و ارزشیابی و رتبه بندی نمایندگیها با استفاده از روش ویکورفازی است و از سهم مولفه های بدست آمده در قسمت قبل برای هماهنگی با ویکور در این قسمت استفاده خواهد شد. سپس به تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده پرداخته خواهد شد. براساس نتایج به دست آمده از نتایج تحقیق، تلاش شده است به سوالات تحقیق پاسخ داده شود و پس از آن امکان سنجی فرضیه ها و وضعیت دسترسی به اهداف مورد بررسی قرارخواهد گرفت.
- Abstract
-
Currently, In Most Organizations, Especially Service Centers, The Key To Maintaining And Maintaining Customers' Enthusiasm For The Growth Of Organizational Performance Depends On The Provision Of High-Quality Services. Therefore, Improving The Quality Of Service Delivery Can Lead To Gaining A Competitive Advantage And Improving The Performance Of The Organization. Therefore, The Organizations That Leave A Part Of Their Activity To Their Agencies Should Always Evaluate Their Performance. Which Includes Both Quantitative And Qualitative Criteria, And Careful Selection And Representation Is Actually The Selection Of Potential Partners Who Can Help Us Achieve Our Goals. In This Research, It Will Be Investigated And Selected The Appropriate Agency For Electronic Payment Companies Using Fuzzy . A Payment Service Provider, Or Provides Online Services To Stores To Accept Electronic Payments Through A Variety Of Methods (Such As Credit Cards, Bank Based Payments Such As Direct Debits, Wire Transfers, And Electronic Banking). Usually, Use The Software Rental Model To Provide A Variety Of Payment Methods And Form A Payment Gateway For Customers (Merchants). There Are More Than ۹۰۰ s In The World, With Over A Third Serving Europe And North America. ۱۲ Companies Are Active In Iran, Whose List Is Announced On Shoprak Website. The Current Research Is Divided Into Several General Parts, Part Of It Seeks To Identify The Most Important Service Characteristics That Are Important For The Organization, The Characteristics That The Provided Services Must Have, As Well As Identifying The Most Important Criteria For Evaluating The Agency And Accessing The Importance Of These Criteria. With The Help Of Forming A Quality House Matrix. Another Part Is The Calculation And Evaluation And Ranking Of Agencies Using The Fuzzy Vicor Method, And The Contribution Of The Components Obtained In The Previous Part Will Be Used To Coordinate With Vicor In This Part. Then The Collected Data Will Be Analyzed. Based On The Results Obtained From The Research Results, An Attempt Will Be Made To Answer The Research Questions And Then The Feasibility Of The Hypotheses And The Status Of Reaching The Goals Will Be Examined