مراسم معارفه سرپرست معاونت پژوهشی در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه برگزار شد

۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۹۹۵۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۹۳۲
دکتر امیر زند مقدم سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه در جلسه شورای پژوهشی که 13 مهرماه به ریاست رئیس دانشگاه تشکیل شد به اعضای شورای پژوهشی دانشگاه معرفی شد.
مراسم معارفه سرپرست معاونت پژوهشی در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در پایان جلسه شورای پژوهشی دانشگاه، با معرفی دکتر امیر زند مقدم به اعضای این شورا به بیان انتظارات خود از حوزه معاونت پژهشی پرداخت.

دکتر سلیمی در سخنانی با معرفی دکتر امیر زند مقدم در سمت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه گفت: ایشان در گذشته به عنوان دانشجو و در سال های اخیر به عنوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبائی آشنا هستند و مسائل و مزیت هایی که دانشگاه با آن مواجه است را درک نموده اند. او گفت: ایشان با شناختی که از دانشگاه دارند فرایند تصمیم گیری سریع امور در معاونت پژوهشی را دنبال خواهند کرد.

رئیس دانشگاه با اشاره به سرمایه های انسانی دانشگاه، حضور مدیران نسل جوان را در دانشگاه مایه مباهات و افتخار برشمرد و افزود: برخی ها تصور می کنند که داشتن درآمد، ساختمان و املاک زیاد سرمایه دانشگاه است، در صورتی که سرمایه اصلی دانشگاه چهره های توان مند با الگوی دانشگاهی هستند. او با بیان اقدامات انجام شده در طی سال های اخیر در این حوزه گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه، معاونت پژوهشی بازسازی و احیا شد. حوزه بین الملل، ارتباط با دستگاه های اجرایی و فعال کردن بسیاری از پژوهشکده های که امتیاز آن ها در حال لغو شدن بود از جمله این اقدامات بود.

رئیس دانشگاه ساختارمند شدن آمار و اطلاعات در خصوص تولیدات علمی دانشگاه و نیز انتشارات دانشگاه را از دیگر اقداماتی برشمرد که در طی سال های اخیر و با تلاش مسئولان حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه اصلاح شده است.

رئیس دانشگاه در ادامه سخنانش با بیان اولویت های حوزه معاونت پژوهشی گفت: سامان‌دهی نشریات علمی؛ افزایش تولیدات پژوهشی در سطح بین الملل؛ عمومی شدن ابزارهای اطلاع‌رسانی برای تبدیل شدن کتابخانه ها به محیط همیار پژوهش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛ اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه های همکاری های مشترک با دانشگاه ها در سطح بین الملل و همچنین شکل دادن به اکو سیستم نوآوری و فناوری و تأسیس آزمایشگاه‌های مختلف، لابراتوارهای تخصصی از اولویت اصلی این حوزه است. او خاطرنشان کرد: با توجه به اختیارات واگذار شده وزارت علوم به دانشگاه ها، این اختیارات می تواند زمینه جهش دانشگاه باشد و باید این اولویت ها در زمان کوتاه و با سرعت پیگیری و اجرایی شود.

در ادامه، دکتر زند مقدم سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه نیز در سخنانی با تشکر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه در اعطای مسئولیت حوزه پژوهشی گفت: لازم می‌دانم از خدمات دکتر علومی یزدی در دوران مسئولیت معاونت پژوهشی دانشگاه نیز تشکر نمایم. او بابیان این‌که دستاوردهای پژوهشی مرهون این حمایت‌ها بوده است اضافه کرد: امیدوارم که با همراهی و همکاری اعضای شورای پژوهشی دانشگاه بتوانم مأموریت‌ها و اهداف موردنظر ریاست محترم دانشگاه‌ را فراهم نماییم.

دکتر زند مقدم، احیای هسته‌های پژوهشی، راه‌اندازی پارک و علم و فناوری دانشگاه، فعال شدن قطب‌های علمی، اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی و نیز جا انداختن موضوع مهم اخلاق در پژوهشی که دانشگاه علامه با نام آن شناخته می‌شود را از مباحث مورد تأکید و اولویت دار در حوزه پژوهش اعلام کرد و تصریح کرد: تلاش بر این است تا با یک نظم و نیز فرآیند محور شدن امور با همکاری اعضای محترم هیأت‌علمی، شورای پژوهشی و حمایت‌های رئیس محترم دانشگاه امور محوله و موردنظر را پیش بریم.

 

 


نظر شما :