رئیس دانشگاه: طرح جامع دانشگاه این است که هر دانشکده یک مرکز نوآوری داشته باشد

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۹۹۳۹
تعداد بازدید:۱۱۷۶
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در مراسم آغاز به کار مرکز رشد شماره 2 دانشگاه که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: طرح جامع دانشگاه علامه طباطبائی این است که در هر دانشکده یک مرکز نوآوری داشته باشیم. او افزود: برای این هدف نیازمند کمک مالی هستیم و تاکنون موردحمایت کامل معاونت ریاست جمهوری در برنامه‌های مختلف بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه: طرح جامع دانشگاه این است که هر دانشکده یک مرکز نوآوری داشته باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به قرار دادن دانشگاه در یک اکوسیستم نوآورانه برای خلق ثروت و اندیشه ورزی در حوزه‌های مختلف گفت: ما هم فضای فیزیکی و هم فضای پژوهشی دانشگاه را به این سمت سوق داده‌ایم. او ادامه داد: تنها دانشگاهی در کشور هستیم که دانشجویان علاوه بر دانش‌آموختگی یک دوره مهارت‌آموزی هم باید شرکت کنند. رئیس دانشگاه افزود: این دوره رایگان است و بالغ بر ۵ هزار نفر به‌طور سالانه در آن شرکت می‌کنند.

دکتر سلیمی بابیان این‌که استقبال از این دوره‌ها، بی‌نظیر بوده است و این دوره‌ها با مراکز رشد، کارآفرینی و نوآوری پیوند خورده است، تصریح کرد: در همین راستا، دانشگاه در زیست‌بوم نوآوری نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس دانشگاه از ایجاد ناحیه نوآوری این دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت و افزود: به زودی با افتتاح ساختمان شماره ۳ دانشگاه، طرح جامع نوآوری دانشگاه به مرحله نهایی می‌رسد و در منطقۀ فعلی، دهکدۀ نوآوری و فناوری را راه اندازی کنیم.

او گفت: امیدواریم بعد از دانشگاه صنعتی شریف بتوانیم اولین دانشگاهی به ویژه در حوزه علوم انسانی باشیم که یک ناحیه نوآورانه را اطراف دانشگاه شکل می دهیم.


نظر شما :