آیین معارفه دکتر علومی یزدی به سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم برگزار شد

۰۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۹۸۸۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۹۳
آیین معارفه دکتر حمیدرضا علومی یزدی به سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تودیع دکتر سیمایی صراف 8 مهرماه با حضور معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت علوم و روسای دانشگاه‌های تهران در محل این وزارت برگزار شد.
آیین معارفه دکتر علومی یزدی به سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در آیین معارفه خود، با تشکر از حسن اعتماد وزیر علوم به وی، با اشاره به لزوم نظم حقوقی منسجم‌تر در نظام آموزش عالی کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر با مراجع بالادستی و قانون‌گذار، ساختار حقوقی بهینه حاکم بر آموزش عالی کشور را ارائه کنیم.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت قانون‌گرایی در مسائل مختلف آموزش عالی، ارتقای جایگاه دفاتر حقوقی دانشگاه‌ها و مشارکت آنان در تصمیم سازی‌ها، احیای اختیارات قانونی و وظایف اجرایی وزارت علوم و بالاخره ضرورت تفاهم و تعامل دوسویه با قوای مقننه و قضاییه را از دیگر برنامه‌های خود در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم عنوان کرد.

دکتر علومی یزدی مستندسازی اموال غیرمنقول دانشگاه‌ها، توجه به حوزه مالکیت فکری و تلاش برای ایجاد یک بستر قانونی مناسب برای حمایت از ایده‌های مبتکرانه و نوآورانه دانشجویان و اساتید تا بتوانند منتهی به تولید ثروت و اشتغال شود را از دیگر برنامه‌های خود در این معاونت برشمرد.

او در ادامه تصریج کرد: موارد اندک تقلب در آموزش عالی کشور را بدون هیچ اغماضی پیگیری خواهیم کرد و تلاشمان بر این است تا ساحت پاک جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از ننگ تقلب بزداییم.

همچنین در این مراسم دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های فراوانی دارد که ما باید در آن‌ها ورود پیدا کنیم، اظهار داشت: این ورود و تعامل زمانی بیشتر احساس می‌شود که آموزش عالی کشور به قوانینی جدید، اصلاح قوانین گذشته و توجه به روند قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح آموزش عالی کشور احتیاج داشته باشد.

وزیر علوم بابیان اینکه اکنون حضور اعضای هیئت‌علمی در دستگاه‌های اجرایی دولت با توجه به تخصص‌های مختلف‌شان پررنگ است، اظهار داشت: این‌یک نکته مثبت برای آموزش عالی کشور است و از ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر اعضای هیئت‌علمی کشور بایستی هم جامعه و مردم و هم حوزه آموزش عالی کشور بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حضور دکتر سیمایی در منصب دبیری هیئت دولت گفت: حضور دکتر سیمایی صراف در هیئت دولت با توجه به اشراف وی به حوزه آموزش عالی در طرح لوایح و توجه به لوایح موردنظر، قطعاً به نفع آموزش عالی کشور خواهد بود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در دوره مسئولیت دکتر علومی یزدی تعاملات با مجلس شورای اسلامی افزایش‌یافته و همچنین با توجه به سابقه حقوقی درخشان وی، اراده جدی برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌های حقوقی موجود در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها اعمال شود.

در پایان این آیین حکم معاونت دکتر حمیدرضا علومی یزدی توسط وزیر علوم ابلاغ شد و همچنین دکتر غلامی لوح تقدیر دکتر سیمایی صراف را به وی اهدا کرد.

گفتنی است، دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه نیز در این مراسم لوح تقدیری را به‌پاس قدرانی از تلاش‌ها و خدمات دکتر علومی یزدی در مدت مسئولیت معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به ایشان اهدا کرد.


نظر شما :