دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی قزاقستان

۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۹۸۱۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۸۶
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سفر به قزاقستان برای حضور در پنجمین مجمع سالانه روسای دانشگاه¬های راه ابریشم در دانشگاه الفارابی که هفته پیش برگزار شد، ضمن بازدید از دانشکده شرق شناسی این دانشگاه و دیدار و گفت و گو با مسئولان آن در زمینه اعزام مدرس برای تدریس زبان فارسی و ایران شناسی توافقاتی داشت.
دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی قزاقستان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار، رئیس دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی با اشاره به قدمت تدریس زبان فارسی در این دانشگاه و پیوندهای زبانی و فرهنگی گسترده میان ایرانیان و قزاقستانی ها، خواهان گسترش همکاری های میان دو دانشگاه شد.
 دکتر سلیمی نیز با تأکید بر رویکرد دانشگاه علامه طباطبائی در گسترش فرهنگ ایرانی و زبان فارسی در دانشگاه¬های کشورهای همسایه، برای اعزام مدرس به دانشگاه الفارابی اعلام آمادگی نمود.
رئیس دانشگاه در ادامه این دیدار و پس از بازدید اتاق ایران شناسی، با دکتر اسلام چمنی، پژوهشگر برجسته ایرانی در قزاقستان دیدار و گفتگو کرد. دکتر چمنی کتاب های تألیفی خود را به رئیس دانشگاه اهدا کرد. همچنین توافق شد پژوهش های مشترک میان استادان دو دانشگاه، توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی به چاپ برسد.
گفتنی است هم اکنون دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، در حال فراهم آوردن زمینه اعزام مدرس به دانشگاه الفارابی است.

نظر شما :