گشایش مرکز مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۶۹۰ خبر روز
تعداد بازدید:۳۲۷۰
مرکز مشترک مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان با نام ابوریحان بیرونی در دانشگاه ملی اوراسیا صبح امروز (سه شنبه ۲۶ شهریور) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان گشایش یافت.
گشایش مرکز مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مراسم با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر سیدیکوف، رییس دانشگاه ملی اوراسیا، دکتر ژولدسبکوف، نخستین سفیر قزاقستان در ایران، مجید صابر، سفیر ایران در قزاقستان، کبریایی زاده، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان و شمار زیادی از استادان و دانشجویان قزاقستانی برگزار شد.

دکتر ماندانا تیشه یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در این خصوص توضیح داد: راه‌اندازی این مرکز بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیا  باهدف راه‌اندازی اتاق‌های مشترک در دو دانشگاه و گشایش مرکز مطالعات علمی ـ فرهنگی ایران و قزاقستان در دانشگاه علامه طباطبائی در اردیبهشت سال گذشته است.  این مرکز مطالعاتی، نخستین مرکز مشترک مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان به شمار می‌رود که با توجه به اهمیت گسترش روابط اقتصادی دو کشور و ضرورت افزایش شناخت و آگاهی نسبت به ساختارهای اقتصادی و قوانین و ظرفیت‌های بازرگانی میان دو کشور راه‌اندازی و تأسیس گردید.

در این مراسم، پیش از انجام سخنرانی‌های مقامات، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در نشستی مشترک با استادان دانشکده‌های روابط بین‌الملل و اقتصاد، به ارائه چارچوبی نظری در زمینه ضرورت همکاری علمی میان دانشگاهیان دو کشور پرداخت و به پرسش‌های ایشان درباره زمینه‌های موجود برای همکاری میان دو دانشگاه پاسخ داد. همچنین بازدید از اتاق ایران در دانشکده روابط بین الملل دانشگاه اوراسیا و دیدار و گفتگو با دانشجویان گروه زبان فارسی و ایران شناسی از دیگر برنامه های این سفر بود.

شایان ذکر است رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اعطای شماری کتاب فرهنگی و اقتصادی، تابلو و صنایع دستی به مرکز ابوریحان بیرونی، در آماده سازی این اتاق با دو دانشگاه همکاری داشته است.


نظر شما :