رئیس مجمع خیرین دانشگاه: به دانشگاه علامه از نظر اخلاقی بدهکاریم/ باید خدمات بیشتری می دادیم

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۵۸۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۲۸
محمد کارگری دبیر و سخنگوی مجمع خیرین کشور و رئیس مجمع خیرین دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام شده در این دانشگاه از سوی مجمع خیرین کشور گفت: به دانشگاه علامه از نظر اخلاقی بدهکاریم. او افزود: باید خدمات بیشتری می دادیم اما نمی شود همه کمبودها و مشکلات را یک تنه حل کرد و بر اساس آیه شریفه «لایکلف نفسه الا وسعها » در این خصوص مسئول هستیم.
رئیس مجمع خیرین دانشگاه: به دانشگاه علامه از نظر اخلاقی بدهکاریم/ باید خدمات بیشتری می دادیم
کارگری، گسترش برخی فضاهای دانشگاه، احداث مسجد امام علی (ع) پردیس مرکزی دانشگاه و تهیه فرش این مسجد را از کمک های مجمع خیرین کشور به دانشگاه علامه طباطبائی برشمرد و اضافه کرد: به لحاظ معنوی نیز علاقه خاصی به مدیریت فهیمی که در راس این دانشگاه قرار دارد، داریم و خود را بدهکار مجموعه دانشگاه علامه با توجه به ماهیت آموزشی علوم انسانی و اجتماعی آن می دانیم و تلاش می­کنیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم و فضاها و امکانات مورد نیاز این دانشگاه را به استاندارد برسانیم.
 
او با بیان این که دانشگاه ها در تامین منابع مالی مشکلات زیادی دارند افزود: در ادامه فعالیت های خیرخوانه این مجمع، نیاز دانشگاه ها را به احداث کتابخانه، خوابگاه، فضاها و امکانات اولیه برای دانشجویان را متوجه شدیم و با لطف الهی در ارتباط با دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه شهید بهشتی توانستیم با همکاری گروهی از دوستان خیر که از بهترین انسان هایی هستند که برای رضای خدا کار می کنند و پیشینه بسیار درخشان در این زمینه دارند، برای انجام این خیر از هیچ منابع دولتی استفاده نمی کنند، بهره جوییم.
 
رئیس مجمع خیرین دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: امیدواریم با اقدامات مجمع خیرین کشور و مساعدت های همه انسان های خوب همچون قطره ای به دریا متصل شویم. در نظر داریم با ارتباط بیشتر با دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص خدمت به جامعه دانشگاهی نیز مثمر ثمر باشیم و معتقدیم مجموعه استادان این دانشگاه در کشور، بهتریند. او اضافه کرد: با توجه به این که در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما استادان جایگاه انبیاء الهی دارند که برای آموزش انسان ها  تلاش دارند و به قول فرمایش امام خمینی(ره) دانشگاه کارخانه انسان سازی است، مجمع خیرین کشور نیز با سرلوحه قرار دادن این اصول، در خصوص توسعه دانشگاه و موفقیت دانشجویان کشور نهایت تلاش خود را خواهد داشت.
 
کارگری، با اشاره به سابقه فعالیت های خود در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس مسئولیت های مختلفی را در مناطق جنگی را عهده دار بودم و بعد در دوران سازندگی با احساس نیاز کشور به ایجاد مدارس و فضای آموزشی آموزش و پرورش با تشکیل تیم هایی از افراد خیر به ساخت و نوسازی مدارس در کشور اقدام نمودیم. امروز افتخار داریم مدرسه سازی فرهنگ شده و نزدیک به 50 درصد مدارس و فضای های موردنیاز آموزش و پرورش کشور توسط مردم احداث می شود، او گفت: جمهوری اسلامی با ظلم مخالف است در مقطع کنونی با توجه به توطئه های استکبار در خصوص مسائل اقتصادی باید مردم پای کار کار بیایند چون دولت ها بدون مردم نمی توانند موفق باشند. او در این خصوص  ادامه داد: تجربه نشان می دهد هر زمان تهدیدات بیرونی مطرح بوده است، اگر مسائل دورنی  خود را با همکاری حل نماییم با مشکل جدی روبرو نخواهیم شد.
 
او با انتقاد از عملکرد برخی مدیریت ها گفت: برخی مدیران فراموش کردند که دولتمردان خادمین این ملت هستند. امام(ره) مکرر فرمودند در مشکلات به سمت مردم بروید هر کجا کار را به مردم  بسپارید، موفق هستید. او تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و ما به آنها توجه نمی کنیم. بزرگان دین و رهبری انقلاب فرمودند اگر خدمت رسانی را سرلوحه قرار دهیم، می توانیم موفق باشیم. ما انقلاب کردیم تا دولتمردان با مردم همراه باشند. مسئولان باید همیشه در صحنه حاضر و در قلب مردم گرفتار باشند، آن وقت مردم از آن ها حمایت خواهند کرد و خلاء و فاصله بین مردم و دولتمردان بوجود نخواهند آمد. کارگری با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی به مردم اضافه کرد: متاسفانه مردم در برخی مسائل اجتماعی از مسئولان ناامید شدند و ضرورت دارد که مسئولان به سمت مردم بروند و به گونه ای عمل نمایند که  اعتماد مردم به مسئولانشان منجر گردد.
 
رئیس مجمع خیرین کشور با اشاره به دیگر فعالیت های این مجمع با توجه به نیازهای کشور گفت: با کمک کمیته امداد حضرت امام(ره) توانستیم مجمع خیرین سلامت را ایجاد نماییم و در این عرصه نیز با تجمیع هزاران میلیارد کمک مردم خیر روبرو شدیم و دستاوردهای خوبی را در بخش احداث مراکز بهداشتی و درمانی شاهد بودیم.
 
او گفت: مجموعه خیرین کشور تلاش می کند به عنوان پیاده نظام ملت در هرجایی که لازم است بدون هیچ تبلیغ، تصویر، توقع و منتی با کسب روزی حلال در راه خدا سرمایه گذاری کرده و به عنوان خیری که در نزد خدا ثبت می شود به کشور و مردم خدمت نماید و این عمل را افتخاری برای خود می داند. افتخار دارم به نام مقدس 14 معصوم چهارده مدرسه و چهارده مسجد ساختیم.
 
او در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی انشاالله بتوانند جلوی مشکلات اقتصادی را بگیرند. اگر جلوی دست اندازی به بیت المال بگیرند مشکلات حل خواهد شد.

نظر شما :