رئیس دانشگاه: تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۵۳۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۲۶
شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
رئیس دانشگاه: تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش در سخنانی گفت: تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است. او در ادامه افزود: مدیران و معاونت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مصداق مجاهدت بی‌اجر و مواجب دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است. ما اکنون به پارادوکس در جامعه مواجه هستیم، من فکر می‌کنم این خدمات در فعالیت‌های اجرایی مخصوصاً در حوزه فعالیت‌‌های دانشجویی به نوع و شکل کاملاً علنی قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: ما در حوزه خدمات دانشجویی با پارادوکس‌های متفاوتی رو به رو هستیم به عنوان مثال از یک طرف باید صلاح دانشجویان را در نظر بگیریم و از یک طرف باید محدودهای شدید مالی و کالایی در کشور را درک  و بر اساس آن سیاست‌‌گذاری کنیم، ما نمی‌توانیم چشمانمان را بر ارائۀ خدمات ارائه شده ببندیم. وی تاکید کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های خوابگاهی محدود هستند و ما در عین حال نمی‌توانیم این را هضم کنیم که دانشجویان در دانشگاه‌ها، اسکان مناسبی نداشته باشند.

دکتر سلیمی افزود: ما حتی در ساختارهای تشکیلاتی با پارادوکس‌هایی مواجه هستیم. مثلاً از یک طرف مزایای فوق العادۀ صندوق رفاه دانشجویی را می‌دانیم و از طرفی مسئولیت‌های متعددی بر عهده دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: ما می‌دانیم اگر به سمت سازمانی شدن خدمات دانشجویی حرکت کنیم مزایایی برای ما دارد اما این نگرانی هم وجود دارد که شاید اختیارات ما در این زمینه کاهش یابد، بنابراین معجزه‌ای که معاونت‌های دانشجویی انجام می‌دهند، مدیریت بر همه این امور است. او در ادامه افزود: در جلسه‌ای که اخیراً روسای ۱۳ دانشگاه برتر داشتند وقتی ارقام را رصد می‌کردیم، می‌دیدیم‌ که گویی ارائۀ خدمات دانشجویی ناممکن است اما توسط معاونان دانشجویی انجام خواهد شد.

وی افزود: اعداد و ارقام نشان می‌دهند که باید به نوعی به بن بست کامل بخوریم که وزارت علوم فکری برای این مشکلات دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید داشته باشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: تخصیص منابع دانشگاه‌ها نیز تاکنون مناسب نبوده و امیدواریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از منابع دانشگاه‌ها را اختصاص دهند.

 

 

 


نظر شما :