رئیس دانشگاه: فعالیت های تربیت بدنی باید با برنامه روزانه دانشجویان آمیخته شود

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۴۶۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۹۶
گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
رئیس دانشگاه: فعالیت های تربیت بدنی باید با برنامه روزانه دانشجویان آمیخته شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این گردهمایی ضمن تبریک هفته دولت در سخنانی گفت: همانطور که در جوامع مختلف شاهد تغییر ماهیت مرزها هستیم، این تغییر در عرصۀ دانش هم نمود یافته و مرزهای بسیاری را شکسته و دگرگون کرده است به گونه ای که ثمرۀ آن باعث درهم تنیده شدن دانش های مختلف و تاثیر متقابل دانش ها بر هم شده است.

او ادامه داد: امروزه تصور دانشی مستقل از سایر دانش ها، غیر ممکن شده است. این امر، دانش تربیت بدنی را هم در خود جای داده است و امروزه دانش تربیت بدنی در برخی  حوزه ها با رشته هایی مانند مدیریت، جامعه شناسی، روان شناسی، اقتصاد و در عرصه های پزشکی با رشته های آناتومی و فیزیولوژی گره خورده است.

دکتر سلیمی خاطرنشان کرد: این درهم تنیدگی فقط در عرصۀ دانش خلاصه نشده، بلکه در پدیده های اجتماعی هم در دانشگاه نمود یافته است. به طوری که شاهد درهم تنیدگی مدیریت های مختلف در بخش های مستقل دانشگاهی به یکدیگر هستیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به درهم تنیدگی رشتۀ تربیت بدنی با حوزۀ آموزش و پژوهش گفت: بدون تربیت بدنی، سایر بخش های دانشگاه هم معلق می شود و در عرصۀ آموزش حتی می توان اُفت تحصیلی دانشجویان را هم مشاهده کرد.

او در ادامه افزود: با وضعیت کنونی کنکور، گاهی دانشجویان وارد رشته هایی می شوند که نه تنها استعدادی در آن ندارند بلکه کوچکترین علاقه ای هم به آن ندارند و این امر باعث شده تا دانشجویان نو ورودی با مشکلات روحی و روانی رو به رو شوند.

دکتر سلیمی با اشاره به پژوهشی که در ارتباط با رابطۀ فضای مجازی و نشاط دانشجویان انجام شده است، گفت: نتایج این پژوهش نشان می دهد که بی حوصلگی و عدم تمرکز دانشجویان محصول استفادۀ افراطی آنان از شبکه های اجتماعی است.

او در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد ما در حوزۀ تربیت بدنی، سازماندهی برنامه های مستمر و بی وقفه در دانشگاه هاست. همانطور که آموزش یک برنامۀ مستمر و بی وقفه در دانشگاه ها است، فعالیت های تربیت بدنی نیز باید چنین باشد.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: جدا کردن ورزش قهرمانی و ورزش همگانی نادرست است که علاوه بر درهم تنیدگی دانش ها در حوزۀ تربیت بدنی، شاهد درهم آمیختگی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی نیز هستیم. در این زمینه هم باید به صورت دائمی برای آن برنامه ریزی شود.

او در ادامه افزود: دانشگاه ها در عرصۀ یاری دادن به دولت، مجلس و دستگاه قضایی موفق عمل کرده اند و ما در این زمینه بسیار خرسند هستیم.

دکتر سلیمی در پایان بیان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور خواستار این هستند تا در عرصۀ سیاست گذاری در زمینۀ ورزش بویژه در بخش های اقتصادی و مالی به دولت و مجلس یاری دهند و  از  مدیران تربیت بدنی و حاضران در این نشست، دست یاری می طلبیم تا با در اختیار گذاشتن علم و دانششان وارد عمل شوند.

لازم به ذکر است این گردهمایی با حضور دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمد حسین علیزاده، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و جمعی از مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد. در این گردهمایی، از رئیس و معاونان دانشجویی دانشگاه های شیراز، الزهرا، بوعلی سینا، جمعی از پیشکسوتان ورزش دانشگاهی، دبیر برتر مناطق ده گانه ورزش دانشگاهی و رئیس و دبیر برتر انجمن های ورزشی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تقدیر شد.


نظر شما :