دومین موفقیت پیاپی دانشگاه علامه طباطبائی در برنامه پژوهشی «ژان مونه» اتحادیه اروپا

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۴۴۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۸۶
دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین سال پیاپی موفق به ثبت پروژه و دریافت گرنت پژوهشی در برنامه اراسموس پلاس، بخش ژان مونه کمیسیون اروپایی شد.
دومین موفقیت پیاپی دانشگاه علامه طباطبائی در برنامه پژوهشی «ژان مونه» اتحادیه اروپا

بر اساس این گزارش؛ پروژه سال 2019 دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «طرح‌ها و تجربیات اتحادیه اروپا در حوزه کتابخانه های عمومی (کاربست برای ایران)» که توسط سرکار خانم دکتر گلینی مقدم از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ارائه شده، موفق به دریافت گرنت پژوهشی به رقم 49125 یورو از آژانس آموزش، فرهنگی و سمعی بصری اروپا شده است.

این درحالی است که در سال 2018 نیز پژوهشگران دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی موفق به ثبت پروژه و دریافت گرنت پژوهشی در این برنامه شده بودند.

گفتنی است که دانشگاه علامه طباطبائی تنها نهاد علمی ایران و همچنین منطقه غرب آسیا است که در سال جاری موفق به اخذ پروژه از اتحادیه اروپا شده است. از سوی دیگر ایران در کنار روسیه، ژاپن، کره جنوبی، چین، تایوان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه تنها کشورهای آسیایی موفق در این برنامه اروپایی در سال جاری میلادی محسوب می شوند.

از سوی دیگر در میان طبقه بندی های برنامه ژان مونه، کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پروژه های پذیرفته شده را به خود اختصاص داده اند. در بخش آموزش و پژوهش از تعداد 196 پروژه پذیرفته شده، تعداد 149 مورد (بیش از 76 درصد)، در بخش گفتگوی جهان آکادمیک و سیاستگذاری از مجموع 79 پروژه پذیرفته شده، تعداد 56 مورد (بیش از 70 درصد) و در بخش حمایت از انجمن ها از تعداد 10 پروپوزال پذیرفته شده مجموعا 9 مورد (90 درصد) به کشورهای اروپایی اختصاص داشته است که با توجه به این آمار، حضور پروژه دانشگاه علامه طباطبائی از ایران در میان پذیرفته شدگان در این برنامه موضوعی شایان توجه است.


نظر شما :