دکتر سلیمی در جمع دانش آموختگان دانشگاه؛ با ابزار عقلانیت، اندیشه و از مسیر گفتگو، سخن بیّن و استدلال مناسب می‌شود جامعه بهتری برساخت

۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۳۴۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۳۹۴
مراسم جشن دانش‌آموختگی ۱۰۰۰ دانش‌آموخته مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران بخش‌های فرهنگی و دانشجویی، استادان دانشگاه علامه طباطبائی ۲۵ تیرماه جاری در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
دکتر سلیمی در جمع دانش آموختگان دانشگاه؛  با ابزار عقلانیت، اندیشه و از مسیر گفتگو، سخن بیّن و استدلال مناسب می‌شود جامعه بهتری برساخت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در این مراسم در سخنانی با اشاره به این‌که مراسم دانش‌آموختگی برای ما روز جشن است گفت: این روز برای ما روز جشن است به دلیل این‌که روزی است که زحمات دانشجو، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به بار نشسته است و در اثر آن هزاران انسان دانشمند، فرهیخته که مطمئنیم با سجایای اخلاقی بیشتر، دوست‌داشتنی‌تر و پرامیدتر وارد جامعه شده‌اند و می‌توانند جامعه خود را به لحاظ فرهنگ، اخلاق، مش اجتماعی به بار بنشانند.
دانشگاه علامه طباطبائی بزرگ‌ترین و تنها مرکز رشد واحدهای فناور و اشتغال آفرین در کشور است
رئیس دانشگاه در ادامه سخنانش با تبیین موقعیت دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور گفت: بسیار خوشحالیم بزرگانی همچون شما از دانشگاه علامه طباطبائی فارغ‌التحصیل شده‌اند. ما به شما افتخار می‌کنیم و شما هم به دانشگاهی که در آن تحصیل‌کرده‌اید افتخار کنید، چراکه دانشگاه شما یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و مرکز عقلانیت، تفکر علوم انسانی و اجتماعی کشور است. او افزود: دانشگاه علامه طباطبائی بزرگ‌ترین مرکز نظریه‌پردازی در جامعه دانشگاهی کشور است و در حوزه روابط بین‌المللی دانشگاهی، مرکز ثقل روابط ایران با بسیاری از دانشگاه‌های دنیا است. او در همین خصوص اضافه کرد: این دانشگاه بزرگ‌ترین و تنها مرکز رشد واحدهای فناور و اشتغال آفرین در کشور است و باوجوداین که دانشگاهی علوم انسانی است، و تاکنون بیش از 6 هزار دانشجویانش دوره‌های مهارتی خاص را با توجه به نیاز بازار کار کسب نموده‌اند.
دکتر سلیمی سپس به خدمات مختلف دانشگاه علامه طباطبائی به جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از بخش‌های مختلف جامعه ما امروز این دانشگاه را به عنوان پشتیبان خود در حوزه‌های مختلف می‌بینند. او افزود: این دانشگاه فارغ‌التحصیلانی دارد که از شخصیت‌های برجسته کشور هستند و بسیاری از استادان کنونی این دانشگاه از مفاخر علمی کشور هستند.
photo_2019-07-17_12-03-29_41680.jpg
به دانشگاه خودمان؛ دانشگاه علامه طباطبائی و دانش‌آموختگان آن افتخار می‌کنیم

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به راه‌اندازی و تأسیس کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی و دعوت از دانش‌آموختگان برای عضویت در آن گفت: در حال حاضر 60 نفر از برجسته‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مقامات کشور از فارغ‌التحصیلان علامه هستند و ما انتظار داریم با راه‌اندازی کانون دانش‌آموختگان دانشگاه همه در این کانون حضور پیدا کنند چراکه صدها نفر از شخصیت‌های مفاخر اجتماعی کشور، کارآفرینان برجسته، مدیران عامل بانک‌ها، نمایندگان مجلس، سفرا و کاردان و رایزنان فرهنگی نمایندگی ایران در کشورهای مختلف دنیا و تعداد زیادی از استادان متعدد دانشگاه‌های مختلف کشور از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند. او تصریح کرد: ما به دانشگاه خودمان دانشگاه علامه طباطبائی افتخار می‌کنیم و دانشگاه هم به شما افتخار خواهد کرد.
IMG_2379_41681.jpg
انتظار داریم که شما سفیران دانش نهفته در دانشگاه علامه طباطبائی باشید/ فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه باید اهل فرزانگی، اخلاق و اندیشه باشند

او بابیان این‌که وقتی لوح‌های تقدیر فعالیت‌های برجسته علمی و فرهنگی دانش‌آموختگان را امضاء می‌کردم به خودمی بالیدم که در دانشگاهی کار می‌کنم که چنین دانشجویان برجسته، افتخارآفرین و توانایی در آن مشغول به تحصیل بوده‌اند والان به عنوان سفیران دانشگاه علامه طباطبائی وارد جامعه شدند. ما انتظار داریم که شما سفیران دانش نهفته در دانشگاه علامه طباطبائی باشید. فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه باید نمونه انسان‌های اهل دانش باشند و همان‌طور که تا الان بوده‌اند، انسان‌هایی اهل دانش باشند و انتخاب‌ها، رفتارها و کارشان دانش بنیان باشد. او تصریح کرد: بعدازاین انتظار داریم که شما سفیران فرزانگی و اخلاق باشید چراکه باید بین دانش‌آموختگان دانشگاه علامه تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر فرق باشد، فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه باید اهل فرزانگی، اخلاق و اندیشه باشند. فارغ‌التحصیلان علامه اهل تحمل، مدارا، حل‌وفصل مسائل خود با گفتگو است، چون منطق، دانش و عقلانیت دارد و نیاز ندارد برای پیشبرد امور اجتماعی خودش به جزء گفتگو به ابزارهای دیگر دست بزند. خصوصاً در شرایط اجتماعی ما که شاهد افزایش روزافزون رفتار و کلام خشونت‌آمیز هستیم. ما مطمئنیم هزاران سفیر دانشگاه علامه نشان خواهند داد، با ابزار عقلانیت، اندیشه و از مسیرگفتگو و سخن بیّن و استدلال مناسب می‌شود جامعه بهتری برساخت.
IMG_1772-825x550_41684.jpg
شما نطفه¬هایی از اخلاق، اندیشه و فرزانگی را در جامعه ما خواهید کاشت که در آینده نتیجه آن را خواهیم دید

مطمئنیم دربرترین شرایط سفیران امید برای آینده جامعه خواهید بود و نخواهید گذاشت در این جامعه فرهیخته و البته تحت فشار که کسی زمزمه‌های ناامیدی از آینده را به سینه این جامعه را تحمیل کنند. ما مطمئنیم که بسیاری از شما پایه‌گذار اشتغال دانش‌محور خواهید بود و اطمینان داریم تک‌تک شما نطفه¬هایی از اخلاق، اندیشه و فرزانگی را در جامعه ما خواهید کاشت که انشا الله در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.
او در پایان تأکید کرد: دلمان برای شما تنگ خواهد شد ولی نگذارید این دل‌تنگی به طول بینجامد. دانشگاه علامه همواره دانشگاه خودتان بدانید و به باروری رشد و شکوفایی بیشتر آن کمک کنید.
در این مراسم که با استقبال دانشگاه برای حضور در مراسم مواجه شد با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، از ۵۰۰ دانش‌آموخته رتبه اول تا سوم کلیه رشته‌های تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی تقدیر شد.
لازم به ذکر است در این مراسم هزار دانش‌آموخته شامل، ۵۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی، ۴۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و ۱۰۰ دانش‌آموخته در مقطع دکتری اتمام دوره تحصیلی خود را در کنار یکدیگر و با حضور مسئولان دانشگاه و خانواده خود جشن می‌گیرند.
IMG_2043_41683.jpg

نظر شما :