طی دیدار مشترکی؛ همکاری‌های علمی دانشگاه چلیابینسک و دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی موردبررسی قرار گرفت

۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۳۴۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۷۰
هیات دانشگاه دولتی دانشگاه چلیابینسک در دیدار با رئیس معاونان دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در خصوص بررسی زمینه‌های همکاری علمی-مطالعاتی مشترک گفتگو کردند.
طی دیدار مشترکی؛ همکاری‌های علمی دانشگاه چلیابینسک و دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی موردبررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر دیانا تسرینگ، رئیس دانشگاه دولتی چلیابینسک روسیه و هیات همراه 23 تیرماه با دکتر ایران زاده، رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی، معاونان این دانشکده و مدیران گروه‌های آموزشی زبان و ادبیات فارسی و روسی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، دکتر ایران زاده ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و گروه‌های فعال در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی ارائه نمود. او با ذکر این مطلب که دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی با گروه‌هایی توانمند در حوزه‌های مختلف نظیر فلسفه، زبان‌شناسی و ادبیات فارسی، ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری‌های مشترک در چارچوب تفاهم‌نامه‌های امضاشده بین دو دانشگاه چلیابینسک و دانشگاه علامه طباطبائی دارد، از آمادگی این دانشکده برای افزایش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با دانشگاه چلیابینسک خبر داد.
0Z3A0027(1)_41552.JPG


در ادامه، دکتر تسرینگ، رئیس دانشگاه چلیابینسک نیز ضمن معرفی اعضای هیات، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه چلیابینسک ارائه داد. همچنین دکتر الوینا یاگناکوا، رئیس دانشکده اوراسیا و شرق دانشگاه چلیابینسک ضمن معرفی دانشکده خود، اظهار داشت: کشورهای عربی، ترکیه، ژاپن و کره ازجمله کشورهای هدف در دانشکده اوراسیا هستند. او از اضافه شدن ایران به جمع کشورهایی که در حال حاضر در این دانشکده موردمطالعه هستند، ابراز خوشحالی و خرسندی کرد.
دکتر کسینیا یاکوتس، مدیر مرکز آموزش‌های بین‌المللی دانشگاه چلیابینسک ضمن تشکر از مدیران دانشگاه و دانشکده از سطح بالای آموزش در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار رضایت کرد و افزود: دانشجویان گروه روسی که برای دوره کارآموزی در چارچوب توافقات مشترک به چلیابینسک اعزام‌شده بودند، سطح مطلوبی داشتند و این نشان می‌دهد که آموزش در دانشگاه علامه طباطبائی بحث بسیار جدی است.
در این دیدار هر دو طرف، بر ضرورت ایجاد رشته‌های مشترک در دروه‌های تحصیلات تکمیلی تأکید کردند. بر اساس توافق انجام‌شده، مذاکرات برای توافق در خصوص ایجاد رشته روسی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مشترک بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه چلیابینسک ادامه پیدا خواهد کرد.




0Z3A0046_41553.JPG
همچنین ریاست دانشگاه چلیابینسک ضمن تأکید بر تأمین منابع آموزشی برای گروه روسی اعلام کرد که یک دوره کامل کتاب‌های آموزشی چاپ‌شده در دانشگاه را به کتابخانه دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی هدیه خواهد شد.
دکتر نوظهور، معاون آموزشی دانشکده و عضو گروه آموزشی فلسفه دانشکده نیز توضیحاتی در خصوص گروه فلسفه و ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های مشترک علمی بین دو دانشگاه ارائه داد. طرف روسی نیز از آمادگی خود برای چاپ مقالات اساتید ایرانی در مجله فلسفه دانشگاه چلیابینسک خبر داد.
دکتر حسن‌زاده نیری، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی نیز در سخنانی در خصوص ظرفیت‌های این گروه برای کمک به دانشگاه چلیابینسک در زمینه آموزش زبان فارسی سخن گفت و از آمادگی گروه زبان و ادبیات فارسی برای اعزام استاد در چارچوب توافقات بین دانشگاهی خبر داد.
در ادامه، جلسه به زبان روسی دنبال شد و اعضای گروه زبان روسی به بیان دیدگاه‌های خود و زمینه‌های همکاری بین دانشکده و دانشگاه چلیابینسک پرداختند. دکتر عبدالهی، مدیر گروه آموزشی زبان و ادبیات روسی ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری بین دو دانشگاه، در خصوص امکان استفاده از ظرفیت‌های دو دانشگاه به خصوص استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه چلیابینسک در حوزه آموزش زبان روسی سخنانی را ایراد کرد.
 دکتر نوروزی عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی زبان روسی، ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری بین دانشگاه‌ها به خصوص در زمینه زبان روسی، پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس مشترک بین دو دانشگاه را ارائه کرد که با استقبال هر دو طرف مواجه شد.
 دکتر مرادی عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی زبان روسی نیز ، نکاتی را در خصوص توسعه زبان روسی و همکاری‌های مشترک یادآور شد.
همچنین در این نشست مشترک توافق شد تا دانشگاه چلیابینسک دوره‌های دانش افزایی برای گروه روسی برگزار نماید و در مقابل گروه زبان و ادبیات فارسی نیز دوره‌های دانش افزایی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه چلیابینسک ترتیب نمایند.
در پایان دکتر ذکیانی رئیس موسسه حکمت و فلسفه و عضو گروه آموزشی گروه فلسفه نیز در سخنانی در خصوص فراهم نمودن زمینه‌های مشترک همکاری در خصوص آشنایی با فلسفه ایران و روسیه نکاتی را بیان نمود.


نظر شما :