با برگزاری سلسله نشست های تخصصی در مرکز مطالعات چین شناسی دانشگاه علامه طباطبائی؛ راه‌های همکاری مشترک ایران و چین بررسی می شود

۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۲۳۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۷۰۵۲
به دنبال راه اندازی مرکز مطالعات چین شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی، نشست هم اندیشی از سوی این مرکز با عنوان «چشم انداز طرح یک کمربند یک جاده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران» با سخنرانی استادان دانشگاه و صاحب نظران 5 تیرماه در مرکز آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.
با برگزاری سلسله نشست های تخصصی در مرکز مطالعات چین شناسی دانشگاه علامه طباطبائی؛ راه‌های همکاری مشترک ایران و چین بررسی می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست در راستای راه اندازی مرکز مطالعات چین شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک برگزار شد، اولین جلسه از جلسات چهارگانه مرکز مطالعات چین با موضوع طرح کمربند و راه بود و با مدیریت دکتر غلامعلی چگنی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%DB%B0%DB%B6-%DB%B2%DB%B6_%DB%B2%DB%B2-%DB%B0%DB%B4-%DB%B2%DB%B6_41187.jpg
در طی این نشست، حاضران به بیان دیدگاه‌های خود درباره «مبانی و مفاهیم محوری ابتکار کمربند و راه» پرداختند. دکتر ابوالفضل علمایی، رئیس میز چین در وزارت امور خارجه، دکتر بهزاد شاهنده، استاد دانشگاه تهران، دکتر محسن شریعتی‌نیا، استاد دانشگاه شهید بهشتی، دکتر بهرام امیراحمدیان، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، حسین ملائک، سفیر سابق ایران در چین و محمد زارع، پژوهشگر چین به بیان دیدگاه خود درباره طرح کمربند و راه پرداختند.
دکتر چگنی‌زاده در پایان این نشست با بیان این که فهم مشترکی از چین در کشور ما وجود ندارد، گفت: مشکلات در مورد نوع رابطه ایران و چین ناشی از همین فقدان است. او افزود: مرکز مطالعات چین، تلاش دارد تا به عنوان محملی برای گفتگو در رابطه با موضوعات مربوط به چین عمل کند تا از این طریق نوعی اجماع و فهم مشترک نسبت به چین و رویکرد ایران به این کشور شکل بگیرد.
photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%DB%B0%DB%B6-%DB%B2%DB%B6_%DB%B2%DB%B2-%DB%B0%DB%B4-%DB%B2%DB%B6_41188.jpg
لازم به ذکر است در ادامه برگزاری این سلسله نشست ها، سه نشست دیگر با موضوع «قدرت‌های بزرگ و طرح کمربند و راه»، «اقتصاد و طرح کمربند و راه» و «فرهنگ و کمربند و راه» در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

نظر شما :