مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده اقتصاد برگزار شد

۰۶ تیر ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۲۰۷ خبر روز
تعداد بازدید:۳۳۲۷
با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده اقتصاد، از زحمات دکتر حسن طایی، رئیس سابق این دانشکده قدردانی شد و دکتر تیمور محمدی به عنوان سرپرست جدید دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده اقتصاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از عطنا، در این نشست که با حضور جمعی از استادان دانشکدۀ اقتصاد برگزار شد، دکتر سلیمی با اشاره به اتفاقات مثبتی که در سال های اخیر در این دانشگاه روی داده است، گفت: در چند سال اخیر استادان جدیدی به خانوادۀ بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی اضافه شده اند که همگی باعث افتخار ما در کشور شده اند.

960A9576_41111.jpg

او ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش عالی کشور این اتفاق افتاده است که رئیس قوه ای دستور بررسی و پیگیری نسخه های علمی و تخصصی ارائه شده توسط یک دانشگاه را داده است و آن دانشگاه، علامه طباطبائی بوده است.

دکتر سلیمی اظهار کرد: در جلسه ای که با چند تن از وزیران، جمعی از اقتصاددانان و استادان دانشکده اقتصاد دانشگاه ما برگزار شد، طرح هایی که از سوی استادان ما ارائه شد، کاملاً برنامه ریزی شده و بسیار سرتر از سایر طرح ها بود.

وی گفت: چندی قبل هم یکی از استادان جوان این دانشکده به عنوان استاد جوان برگزیده علم اقتصاد شد که باعث افتخار ما و دانشگاه بود.

960A9502_41112.jpg

دکتر سلیمی در ادامه تاکید کرد که تمام استادانی که در سال های اخیر جذب این دانشگاه شده اند همگی بر اساس قوانین وزارت علوم و فراخوان های مربوطه بوده اند و هیچکس با سفارش و سیاسی کاری جذب نشده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در گذشته در سطح تهران بسیار پراکنده بود و می بایست متمرکز می شد و به سوی توسعه راه پیدا می کرد. آن زمان ما حتی امکانات اولیه را هم نداشتیم و به توسعۀ فیزیکی، نیروی انسانی و بودجه نیاز داشتیم تا به معنای واقعی دانشگاه شویم.

او در ادامه با اشاره به اجلاس روسای دانشگاه های آلمان و ایران در دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: بسیاری از روسای دانشگاه های آلمانی در آن اجلاس اظهار کردند که این دانشگاه به دانشگاهی زیبا و درخور، بدل شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۶درصد از استادان این دانشگاه دانشیار به بالا هستند و این رشد علمی استادان ما را نشان می دهد.

دکتر سلیمی افزود: دانشکدۀ اقتصاد ما از افتخارات این دانشگاه است. حتی ساختمان این دانشگاه به نوعی برند و جزوی از هویت اصلی این دانشگاه است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر شاکری و دکتر طایی در زمان ریاستشان در این دانشکده گفت: در زمان ریاست این دو بزرگوار، دانشکده اقتصاد شاهد سه تحول بزرگ بود.

او ادامه داد: نخستین تحول، پر شدن خلاء علمی دانشکده بود. استادان جوانی آمدند و این خلاها را تا حدودی پر کردند.

وی اظهار کرد: تحول دیگر در حوزۀ فضای فیزیکی دانشکده بود. با جدا شدن دانشکدۀ علوم ریاضی و رایانه از این دانشکده، فضای این دانشکده به مراتب بازتر شد.

دکتر سلیمی افزود: تحول سوم، تعمیرات اساسی این دانشکده بود که به خوبی انجام شد. رستوران این دانشکده، آسانسورها و… تعمیر اساسی شدند تا خطری متوجه استادان و دانشجویان نباشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تصریح کرد: در این مدت یک اجماع نسبی و همگرایی خوبی بین استادان و دانشجویان در این دانشکده شکل گرفته است و در کل دانشکده با سرعت و در متن و نه حاشیه در حال حرکت به جلو است.

وی با اشاره به رشد تولیدات علمی این دانشکده گفت: رشد علمی و تولیدات استادان این دانشکده پیشرفت خوبی داشته است. علاوه بر آن رابطۀ بین استادان و دانشجویان هم بسیار خوب و مناسب است.

دکتر سلیمی از دکتر طایی بابت زحماتی که در این دوران کشیده است، تشکر کرد و افزود: به همین دلایل، بنده از دکتر طایی که اتفاقاً از دوستان نزدیک من هم هستند تشکر می کنم. پروژۀ «طرح درس» ایشان از برنامه های موفق این دانشگاه خواهد بود.

او ادامه داد: برای جهش علمی، مهمترین امر، ایجاد نوعی وفاق، همدلی و همفکری است و این بایداز طریق نزدیک شدن اندیشه ها، دل ها و دوستی بین استادان اتفاق بیفتد.

او در پایان بار دیگر ضمن تشکر از زحمات دکتر طایی در دوران مدیریتشان گفت: در حال حاضر دانشگاه تقریباً در حالت نیمه تعطیل است. انشاالله در شهریور ماه و با حضور تمام کارکنان و استادان جلسۀ تودیع و معارفۀ درخور و در شانی برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات دکتر طایی تقدیر شد و حکم سرپرستی دکتر محمدی هم به ایشان اهدا شد.

960A9611_41113.jpg

960A9640_41114.jpg


نظر شما :