تدریس و سخنرانی عضو هیات علمی گروه روابط بین الملل در دانشگاه ملی اوراسیای قزاقستان

۰۱ تیر ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۱۷۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۸۸
در راستای توسعه روابط دانشگاهی و با هدف اجرایی کردن تفاهم نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیای قزاقستان، دکتر مجید عباسی دانشیار گروه روابط بین الملل با حضور در دانشگاه ملی اوراسیا ضمن بازدید و نشست با مسئولان این دانشگاه به تدریس برای دانشجویان شرق شناسی این دانشگاه و ارائه سخنرانی برای دانشجویان دکتری پرداخت.
تدریس و سخنرانی عضو هیات علمی گروه روابط بین الملل در دانشگاه ملی اوراسیای قزاقستان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این سفر 4 کلاس بصورت کارگاهی برای دانشجویان شرق شناسی که در گرایش ایرانشناسی تحصیل می کردند، برگزار شد. اصول و مبانی سیاست منطقه ای ایران (حمایت از صلح و مقابله با تروریسم)، اهمیت ژئوپلتیک، ژئواکونومیک و ژئوکالچر جمهوری اسلامی ایران، اهمیت روابط سیاسی و منافع مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در منطقه آسیای میانه و نقش دیپلماسی علمی و فرهنگی در توسعه روابط اجتماعی و فرهنگی دو طرف عنوان کارگاه های برگزار شده بود.
photo_2019-06-22_14-46-44_40915.jpg
همچنین در نشستی با دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه یک سخنرانی با موضوع، سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران: تلاش برای توسعه صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای انجام شد.
در بخش دیگری از این سفر، باخانم آکبوتا معاون امور همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه اوراسیا در خصوص توسعه بیشتر روابط علمی میان دو دانشگاه و راهکارهای توسعه روابط آموزشی و پژوهشی گفتگو شد. در این دیدار در خصوص افتتاح مرکز مطالعات ایران در دانشگاه اوراسیا در سپتامبر سال جاری مذاکره به عمل آمد. حضور در جلسه گروه روابط بین‌الملل و دیدار با رئیس دانشکده روابط بین‌الملل از دیگر برنامه‌های این سفر بود.
photo_2019-06-22_14-46-50_40916.jpg

نظر شما :