همایش ملّی متن‌پژوهی ادبی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۱۲۴ خبر روز
تعداد بازدید:۲۷۱۳
هفتمین همایش ملّی «متن پژوهی ادبی نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان» 27 خردادماه جاری در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی برگزار می‌گردد.
همایش ملّی متن‌پژوهی ادبی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد
دکتر محمدرضا حاج آقا بابایی عضو هیئت‌علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. او با اشاره به اهمیت توجه به ادبیات کودک و نوجوان و اهداف این همایش گفت: مطالعه درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان یکی از حوزه‌های نوپای مطالعات ادبی در ایران است و متأسفانه نسبت به دیگر حوزه‌های ادبی پژوهش‌های علمی و دانشگاهی اندکی در این زمینه صورت گرفته است. در سال‌های اخیر با توجه به تأسیس رشته‌ی ادبیات کودک و نوجوان در پاره‌ای از دانشگاه‌های کشور و روند رو به رشد تولید آثار فاخر ادبی در این حوزه و همچنین افزایش تعداد نویسندگان و شاعرانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ادبیات کودک و نوجوان با اقبال بیشتری از سوی پژوهشگران روبه‌رو شده است و آثار تحقیقی گوناگونی در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقالات علمی پدید آمده است.
12_40745.jpg
دبیر علمی این همایش با اشاره به روند شکل‌گیری هفتمین همایش ملی متن پژوهی ادبی با موضوع متون ادبی افزود: با توجه به پیشنهاد گروهی از استادان و پژوهشگران محترم، هسته‌ی مطالعات ادبی و متن پژوهی تصمیم گرفته است تا هفتمین همایش متن پژوهی ادبی را تحت عنوان نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان برگزار نماید. او افزود: امید است برگزاری این همایش بتواند درروند رو به رشد مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان تأثیر مثبت داشته باشد و پژوهشگران این حوزه بتوانند از فعالیت‌های پژوهشی استادان و دانشجویان سراسر کشور آگاهی یابند.
لازم به ذکر است این همایش 27 خردادماه از ساعت 15 در محل سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

photo_2019-06-16_15-14-55_40746.jpg

نظر شما :