ارائه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و کتابخانه‌های دانشکده‌ها

۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۰۲۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۸۴۲
خدمات مرجع مجازی علاوه بر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، در کتابخانه‌های دانشکده‌ها نیز راه‌اندازی شده و در دسترس کاربران قرار گرفت.
ارائه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و کتابخانه‌های دانشکده‌ها
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بنا بر اعلام مدیریت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، این اقدام که در راستای توسعه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه به بهره برداری رسیده است، با توجه به هدف گسترش و بهبود خدمات، تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قرار دادن اطلاعات مورد نیاز کاربران کتابخانه، فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی آنها از سال 1393در دانشگاه راه‌اندازی شد که در این مرحله ارائه این خدمت در کتابخانه‌های دانشکده‌ها نیز امکان پذیر شده است.
دراستفاده از این سامانه، کاربران در هر موقعیت مکانی می توانند به سادگی و با دسترسی به اینترنت به پرسش و پاسخ از کتابدار بصورت آنلاین بپردازند. آیکن این سامانه در حال حاضر بر روی صفحه اصلی سیستم کتابخانه دیجیتالی به آدرس http://d-lib.atu.ac.ir قرار دارد و کاربران با کلیک بر روی آن می توانند گفتگوی آنلاین خود را شروع نمایند و با کارشناسان بخش‌های مختلف کتابخانه در ارتباط باشند.
2_40418.png

علاقمندان استفاده از این خدمات، پس از ورود به سامانه لازم است نام خود را وارد نموده و بعد از انتخاب بخش مورد نظر در کتابخانه، سوال یا موضوع خود را با کارشناس مربوطه مطرح نمایند و پاسخ خود را از کتابداران دریافت کنند. شایان ذکر است، کاربران گرامی برای دریافت پاسخ دقیق و سریع، حتما باید کارشناس بخش مرتبط با پرسش خود را انتخاب نمایند.
خدمات قابل ارائه از طریق میز مرجع مجازی عبارتند از:
  • راهنمایی کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن؛
  • راهنمایی کاربران به منظور استفاده از سیستم کتابخانه دیجیتالی و پایگاه های اطلاعاتی علمی در یافتن منابع مورد نیاز؛
  • امکان تمدید منابع در امانت کاربران؛
  • امکان استفاده همزمان چندین کاربر از میز مرجع مجازی؛
  • و دیگر قابلیت‌های مناسب جهت ارائه خدمات مرجع.

نظر شما :