ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفت

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۹۹۳ خبر روز
تعداد بازدید:۲۷۰۶
نخستین جلسه شورای ارتقای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی باهدف بحث و گفت‌وگو پیرامون وضعیت موجود آموزش دانشگاه و جست‌وجوی راهکارهای ارتقای سطح کیفی تدریس، پایان‌نامه‌ها و شیوه‌های جدید آموزشی تشکیل شد.
ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفت
2_40291.jpg
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه که به ریاست دکتر احمدوند معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد، مدیران حوزه معاونت آموزشی و استادان دارنده‌ی ارزشیابی برتر دانشگاه، در دفتر معاون آموزشی دانشگاه به بحث و گفتگو در خصوص راهکارهای ارتقای وضعیت کلی دانشگاه پرداختند.
در ابتدای جلسه دکتر احمدوند ضمن تبیین اهداف این نشست، ارتقای سطح کیفی آموزش دانشگاه و نزدیک کردن آن به استانداردهای بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌های استادان را مهم‌ترین سیاست جدید حوزه آموزش دانشگاه برشمرد و از استادان و صاحبان فکر و اندیشه و صاحبان نمرات برتر ارزشیابی دانشگاه برای یافتن راه‌های ارتقای کیفی درخواست همکاری نمود.
ضرورت برخورداری دانشگاه از یک مرکز توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی (Teacher Development Center)، جلب و جذب تجارب کشورهای پیشرفته و استخراج شاخص‌های استاد خوب، استخراج شاخص‌های ارتقای کیفی آموزش در دو بعد توصیف وضع موجود و ترسیم آینده مطلوب، تعیین اهداف مهارتی برای آموزش‌های ارائه‌شده، تبیین معیارهای درست یک فضای آموزشی مطلوب، آموزش به‌صورت غیرمستقیم و از طریق انتقال تجارب استادان به یکدیگر از موارد مورداشاره در این نشست بود.
همچنین تأکید بر پرهیز از نگاه خطی به آموزش، اصلاح نظام ارزشیابی استادان به‌طوری‌که علاوه بر دانشجو، گروه آموزشی و هیئت‌رئیسه دانشکده نیز بتوانند در فرایند ارزشیابی وارد شوند، تعمیم و تأکید فزاینده بر«طرح درس» و الزام و رعایت این مهم از سوی استادان مدعو در گام اول، جلوگیری از تحلیل رفتن استادان پیشکسوت و استفاده از دستیار استاد، دمیدن روح امید به‌خصوص از سوی استادان ارشد و پیشکسوت به اعضای هیئت‌علمی جوان تأکید شد.
1_40290.jpg
در پایان جلسه دکتر احمدوند ضمن تشکر از نکات خوب و ارزنده استادان تأکید داشت: این شورا تا نیل به اهداف آموزشی خود ادامه خواهد یافت. همچنین مقرر شد دفتر برنامه‌ریزی، سنجش و آموزش طی نشست‌های آینده نکات مطرح‌شده از سوی استادان را به شکل منظم دسته‌بندی و آن‌ها را به‌تدریج در دستور کار شورا قرار دهد تا در چهارچوب یک برنامه منظم اهداف موردنظر تحقق پیدا نماید.
لازم به ذکر است در این نشست آقایان دکتر حمیدرضا دهکردی، غلامرضا یادگار زاده، عبدالرسول قاسمی، سیروس امیدوار، اصغر مینائی، وحید رضائی¬تبار، ابوالفضل دلاوری، سعید غیاثی ندوشن، علیرضا پاکدهی، علیرضا امیدبخش، بختیار ترتیبیان و خانم‌ها دکتر میترا عظیمی، حمیده عادلیان و زری سعیدی از اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های مختلف دانشگاه حضور داشتند.

نظر شما :